Του Μηνά Τσαμόπουλου
Η ενέργεια κινεί τον κόσμο ολόκληρο και το πετρέλαιο πάντοτε διαδραμάτιζε τον βασικό ρόλο. Η αναμενόμενη σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές και τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, αύξηση της ζήτησης κατά 1% μέσα στο 2015 που αποτελεί συνέχεια του «oil boom» το 2014 αλλά και η αύξηση η οποία όμως δεν θα αγγίξει αυτό το ποσοστό κάνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενισχύουν την κινητικότητά τους και να συνεχίζουν τόσο τα υπογραφές συμβολαίων για την ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων όσο και τις αγορές τέτοιου είδους πλοίων.
Στο πλευρό τους έχουν τις τράπεζες οι οποίες ανοίγουν τις κάνουλες της χρηματοδότησης πιο εύκολα όταν βλέπουν ότι οι επενδύσεις θα γίνουν σε δεξαμενόπλοια.
Οι μεγαλύτερες παραγγελίες
Τις μεγαλύτερες παραγγελίες από πλευράς ναυτιλιακών εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων για ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων αυτή την εποχή έχουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Maritime Information Services, ο Όμιλος Τσάκου με 13 συμβόλαια, η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10, ο Όμλος Αγγελικούση με οκτώ όσα και η Metrostar του Θ.Αγγελόπουλου, ενώ από επτά έχουν η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίου και οι Genmar-Genco του Πήτερ Γεωργιόπουλου. Aκολουθούν με έξι η Eastern Mediterranean του Θανάση Μαρτίνου και η Arcadia του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η XRTC εταιρεία οικονομικών συμβούλων για τη ναυτιλία της το 28% των ναυτιλιακών εταιρειών προτιμούν να επενδύσουν στην αγορά των δεξαμενοπλοίων.
Για τα ίδιο θέμα οι απαντήσεις των τραπεζών αντανακλούν σε κάποιο βαθμό τις παρούσες βλέψεις τους για κάθε μια από τις αγορές. Η κυρίαρχη απάντηση ήταν «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου είναι σημαντικότερα από την αγορά» συγκεντρώνοντας το 59%. Η επόμενη απάντηση ο τομέας των Δ/Ξ συγκέντρωσε 29% ενώ η αγορά ξηρού φορτίου μόλις 12%. Οι άλλες τέσσερις αγορές Container, Cruise, LNG/LPG και Offshore δεν αναφέρονται στις προτιμήσεις των τραπεζών. Όλες οι Γερμανικές τράπεζες απάντησαν ότι «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου είναι σημαντικότερα από την αγορά».
Τα 2/3 των ελληνικών τραπεζών απάντησαν τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και το 1/3 την αγορά ξηρού φορτίου. Οι γαλλικές τράπεζες κινήθηκαν στον ίδιο χώρο με τις γερμανικές, οι αγγλικές προτίμησαν την αγορά ξηρού φορτίου και οι τράπεζες της Δανίας τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
Η ενέργεια κινεί τον κόσμο ολόκληρο και το πετρέλαιο πάντοτε διαδραμάτιζε τον βασικό ρόλο. Η αναμενόμενη σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές και τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, αύξηση της ζήτησης κατά 1% μέσα στο 2015 που αποτελεί συνέχεια του «oil boom» το 2014 αλλά και η αύξηση η οποία όμως δεν θα αγγίξει αυτό το ποσοστό κάνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενισχύουν την κινητικότητά τους και να συνεχίζουν τόσο τα υπογραφές συμβολαίων για την ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων όσο και τις αγορές τέτοιου είδους πλοίων.
Στο πλευρό τους έχουν τις τράπεζες οι οποίες ανοίγουν τις κάνουλες της χρηματοδότησης πιο εύκολα όταν βλέπουν ότι οι επενδύσεις θα γίνουν σε δεξαμενόπλοια.
Οι μεγαλύτερες παραγγελίες
Τις μεγαλύτερες παραγγελίες από πλευράς ναυτιλιακών εταιρειών, ελληνικών συμφερόντων για ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων αυτή την εποχή έχουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Maritime Information Services, ο Όμιλος Τσάκου με 13 συμβόλαια, η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με 10, ο Όμλος Αγγελικούση με οκτώ όσα και η Metrostar του Θ.Αγγελόπουλου, ενώ από επτά έχουν η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίου και οι Genmar-Genco του Πήτερ Γεωργιόπουλου. Aκολουθούν με έξι η Eastern Mediterranean του Θανάση Μαρτίνου και η Arcadia του Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η XRTC εταιρεία οικονομικών συμβούλων για τη ναυτιλία της το 28% των ναυτιλιακών εταιρειών προτιμούν να επενδύσουν στην αγορά των δεξαμενοπλοίων.
Για τα ίδιο θέμα οι απαντήσεις των τραπεζών αντανακλούν σε κάποιο βαθμό τις παρούσες βλέψεις τους για κάθε μια από τις αγορές. Η κυρίαρχη απάντηση ήταν «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου είναι σημαντικότερα από την αγορά» συγκεντρώνοντας το 59%. Η επόμενη απάντηση ο τομέας των Δ/Ξ συγκέντρωσε 29% ενώ η αγορά ξηρού φορτίου μόλις 12%. Οι άλλες τέσσερις αγορές Container, Cruise, LNG/LPG και Offshore δεν αναφέρονται στις προτιμήσεις των τραπεζών. Όλες οι Γερμανικές τράπεζες απάντησαν ότι «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε έργου είναι σημαντικότερα από την αγορά».
Τα 2/3 των ελληνικών τραπεζών απάντησαν τον τομέα των δεξαμενόπλοιων και το 1/3 την αγορά ξηρού φορτίου. Οι γαλλικές τράπεζες κινήθηκαν στον ίδιο χώρο με τις γερμανικές, οι αγγλικές προτίμησαν την αγορά ξηρού φορτίου και οι τράπεζες της Δανίας τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
Comments