Μια ενδιαφέρουσα γνώση για να εκτιμήσουμε τη σημασία των ελαστικών και τι πρέπει να έχουμε ως οδηγό μας γι’ αυτά
Ξεκινώντας, θα πρέπει να δούμε την προσέγγιση των επαγγελματιών ειδικών, αλλά και όλα όσα έχουν να μας μεταφέρουν μέσα από την εμπειρία τους.
Αναρωτιόμαστε όλοι μας εάν η αλλαγή των ελαστικών του αυτοκινήτου μας υπαγορεύεται από το χρόνο που είναι τοποθετημένα σ’ αυτό, ή από τη χιλιομετρική χρήση τους. Θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού είναι αθροιστική συνάρτηση των συνθηκών αποθήκευσης, στοιβάγματος, εναλλαγής θέσεων στο όχημά μας, αλλά και επισκευών που τυχόν έχουν γίνει σε αυτό, όπως ζημιές, κλαταρίσματα, φορτίο, ταχύτητες κ.λπ.
Τα ελαστικά μας πάντως θα πρέπει να τα αλλάζουμε το ανώτερο έως τα 40.000 χιλιόμετρα, ή με τη συμπλήρωση τριετίας. Και όταν αποφασίσουμε να τα αλλάξουμε, καλό θα είναι να ακολουθήσουμε τις οδηγίες που περιγράφονται στο βιβλίο κατασκευαστή. Πολλοί θεωρούμε ότι βάζοντας ένα πιο φαρδύ ελαστικό, τότε το αυτοκίνητό μας κρατάει καλύτερα. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό είναι δυνατό, εφόσον πάντα προβλέπεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε περισσότερους κραδασμούς στο εσωτερικό της καμπίνας, μεγαλύτερη κατανάλωση, αλλά και συχνά φαινόμενα υδρολίσθησης σε τυχόν νεροποντές.
Σε κάθε περίπτωση, όταν αλλάζουμε ελαστικό, θα πρέπει να προσέχουμε το δείκτη ταχύτητας, εκτός βέβαια από τη διάσταση αυτή καθαυτή.
Επιγραμματικά
Όσες συζητήσεις και να γίνονται, να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει «κατάλληλη» εποχή για αλλαγή ελαστικών… Όταν αυτά φθείρονται τότε πρέπει να αντικαθιστώνται. Όλα τα ελαστικά θα πρέπει να είναι του ίδιου κατασκευαστή και φυσικά της ίδιας διάστασης.
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι στα παραφουσκωμένα ελαστικά το πέλμα δεν πατά ολόκληρο στο οδόστρωμα και επηρεάζει το φρενάρισμα. Στα ξεφούσκωτα δημιουργείται μία καμάρα που καταπονεί τα πλαϊνά και το σκελετό των ελαστικών, επιβαρύνει την κατανάλωση και υπερθερμαίνει τη γόμα, αλλοιώνοντας τα οδικά χαρακτηριστικά.
Οπτικά, παρατηρώντας το βάθος των αυλακώσεων και το φάγωμα προς το πλάι, θα έχετε μια άμεση εικόνα της πιθανής φθοράς από χρήση. Μπορείτε επίσης να ελέγχετε το βάθος των αυλακώσεων με ένα παχύμετρο που πρέπει να δείξει τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά. Τέλος, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο «τραβά» δεξιά ή αριστερά απαιτείται και εδώ ζυγοστάθμιση.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ.
Όλη η ταυτότητα των ελαστικών αναλύεται στα πλαϊνά τους. Ας τα γνωρίσουμε!
1: Πλάτος ελαστικού
2: Αναλογία πλευρικού ύψους προς το πλάτος του ελαστικού
3: Radial κατασκευή
4: Διάμετρος ζάντας
5: Δείκτης φορτίου (Πίνακας)
6: Δείκτης ταχύτητας (Πίνακας)
7: Αεροστεγές ελαστικό. Αν δεν αναγράφεται τότε το ελαστικό χρειάζεται σαμπρέλα
8: Κατάλληλο για χρήση σε χώμα και χιόνι (M=mud, S=snow)
9: Χώρα προέλευσης
10:Επωνυμία κατασκευαστή
11: Δείκτες φθοράς πέλματος (Τοποθετημένοι στο χαμηλότερο νόμιμο επιτρεπόμενο βάθος 1.6mm −όχι σε όλα τα ελαστικά)
12: Πληροφορίες που χρειάζονται για το βαθμό ποιότητας του ελαστικού −όχι σε όλα τα ελαστικά
13: Χαρακτηρισμός βάσει κανονισμού DOT
14: Κωδικός εργοστασίου παραγωγής
15: Ημερομηνία παραγωγής
16: Ονομασία προϊόντος
17: Στοιχεία για μέγιστο φορτίο και πίεση ελαστικού
18: Ένδειξη της εξωτερικής πλευράς (Για ασύμμετρα ελαστικά)
19: Στοιχεία μίγματος στο πέλμα και στα τοιχώματα του ελαστικού
20: Αριθμός έγκρισης σύμφωνα με ECE30
Ξεκινώντας, θα πρέπει να δούμε την προσέγγιση των επαγγελματιών ειδικών, αλλά και όλα όσα έχουν να μας μεταφέρουν μέσα από την εμπειρία τους.
Αναρωτιόμαστε όλοι μας εάν η αλλαγή των ελαστικών του αυτοκινήτου μας υπαγορεύεται από το χρόνο που είναι τοποθετημένα σ’ αυτό, ή από τη χιλιομετρική χρήση τους. Θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού είναι αθροιστική συνάρτηση των συνθηκών αποθήκευσης, στοιβάγματος, εναλλαγής θέσεων στο όχημά μας, αλλά και επισκευών που τυχόν έχουν γίνει σε αυτό, όπως ζημιές, κλαταρίσματα, φορτίο, ταχύτητες κ.λπ.
Τα ελαστικά μας πάντως θα πρέπει να τα αλλάζουμε το ανώτερο έως τα 40.000 χιλιόμετρα, ή με τη συμπλήρωση τριετίας. Και όταν αποφασίσουμε να τα αλλάξουμε, καλό θα είναι να ακολουθήσουμε τις οδηγίες που περιγράφονται στο βιβλίο κατασκευαστή. Πολλοί θεωρούμε ότι βάζοντας ένα πιο φαρδύ ελαστικό, τότε το αυτοκίνητό μας κρατάει καλύτερα. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό είναι δυνατό, εφόσον πάντα προβλέπεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε περισσότερους κραδασμούς στο εσωτερικό της καμπίνας, μεγαλύτερη κατανάλωση, αλλά και συχνά φαινόμενα υδρολίσθησης σε τυχόν νεροποντές.
Σε κάθε περίπτωση, όταν αλλάζουμε ελαστικό, θα πρέπει να προσέχουμε το δείκτη ταχύτητας, εκτός βέβαια από τη διάσταση αυτή καθαυτή.
Επιγραμματικά
Όσες συζητήσεις και να γίνονται, να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει «κατάλληλη» εποχή για αλλαγή ελαστικών… Όταν αυτά φθείρονται τότε πρέπει να αντικαθιστώνται. Όλα τα ελαστικά θα πρέπει να είναι του ίδιου κατασκευαστή και φυσικά της ίδιας διάστασης.
Καλό είναι να γνωρίζουμε ότι στα παραφουσκωμένα ελαστικά το πέλμα δεν πατά ολόκληρο στο οδόστρωμα και επηρεάζει το φρενάρισμα. Στα ξεφούσκωτα δημιουργείται μία καμάρα που καταπονεί τα πλαϊνά και το σκελετό των ελαστικών, επιβαρύνει την κατανάλωση και υπερθερμαίνει τη γόμα, αλλοιώνοντας τα οδικά χαρακτηριστικά.
Οπτικά, παρατηρώντας το βάθος των αυλακώσεων και το φάγωμα προς το πλάι, θα έχετε μια άμεση εικόνα της πιθανής φθοράς από χρήση. Μπορείτε επίσης να ελέγχετε το βάθος των αυλακώσεων με ένα παχύμετρο που πρέπει να δείξει τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά. Τέλος, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο «τραβά» δεξιά ή αριστερά απαιτείται και εδώ ζυγοστάθμιση.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ.
Όλη η ταυτότητα των ελαστικών αναλύεται στα πλαϊνά τους. Ας τα γνωρίσουμε!
1: Πλάτος ελαστικού
2: Αναλογία πλευρικού ύψους προς το πλάτος του ελαστικού
3: Radial κατασκευή
4: Διάμετρος ζάντας
5: Δείκτης φορτίου (Πίνακας)
6: Δείκτης ταχύτητας (Πίνακας)
7: Αεροστεγές ελαστικό. Αν δεν αναγράφεται τότε το ελαστικό χρειάζεται σαμπρέλα
8: Κατάλληλο για χρήση σε χώμα και χιόνι (M=mud, S=snow)
9: Χώρα προέλευσης
10:Επωνυμία κατασκευαστή
11: Δείκτες φθοράς πέλματος (Τοποθετημένοι στο χαμηλότερο νόμιμο επιτρεπόμενο βάθος 1.6mm −όχι σε όλα τα ελαστικά)
12: Πληροφορίες που χρειάζονται για το βαθμό ποιότητας του ελαστικού −όχι σε όλα τα ελαστικά
13: Χαρακτηρισμός βάσει κανονισμού DOT
14: Κωδικός εργοστασίου παραγωγής
15: Ημερομηνία παραγωγής
16: Ονομασία προϊόντος
17: Στοιχεία για μέγιστο φορτίο και πίεση ελαστικού
18: Ένδειξη της εξωτερικής πλευράς (Για ασύμμετρα ελαστικά)
19: Στοιχεία μίγματος στο πέλμα και στα τοιχώματα του ελαστικού
20: Αριθμός έγκρισης σύμφωνα με ECE30
Comments