Στην κορυφή του παγκόσμιου στόλου παραμένει η Ελλάδα, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας εμπορίου των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD), το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου ως ποσοστό επί της συνολικής χωρητικότητας διαμορφώθηκε στο τέλος του 2014 σε 16,1%. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα της UNCTAD που παρουσιάστηκε εντός της εβδομάδας, οι Ελληνες ελέγχουν 4.017 πλοία, χωρητικότητας 279,4 εκατ. τόνων. Μάλιστα, αξίζει να
σημειωθεί ότι σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν ενισχύσει το μερίδιό τους, καθώς στο τέλος του 2013 αυτό διαμορφωνόταν σε 15,5%.
Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκε και το 2014 η αδυναμία του ελληνικού νηολογίου να προσελκύσει περισσότερα πλοία. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 4.017 πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών, μόλις τα 796 έχουν υψώσει την ελληνική σημαία, ενώ με βάση τη χωρητικότητα, με την οποία άλλωστε υπολογίζεται και ο σχετικός φόρος (tonnage tax), το αντίστοιχο μέγεθος διαμορφώνεται σε 70 εκατ. τόνους, με τα υπόλοιπα 209 εκατ. τόνων να αφορούν ξένα νηολόγια. Εν ολίγοις, με βάση τη χωρητικότητα, μόλις το 25,2% του ελληνόκτητου στόλου βρίσκεται στο ελληνικό νηολόγιο.
Στη δεύτερη θέση παραμένει η Ιαπωνία με μερίδιο 13,3% και συνολικά 3.986 πλοία χωρητικότητας 230 εκατ. τόνων dwt, ενώ τρίτη είναι η Κίνα με μερίδιο 9,1% της παγκόσμιας χωρητικότητας (157,5 εκατ. τόνοι dwt), παρότι διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων με 4.966. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με μερίδιο 7,04% και η Σιγκαπούρη με μερίδιο της τάξεως του 4,84%. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στα οποία περιλαμβάνονται και τα πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση, στο τέλος του 2014, ο ελληνόκτητος στόλος ανερχόταν σε 303,6 εκατ. τόνους χωρητικότητα, μια αύξηση της τάξεως του 7,85% σε σχέση με το 2013. Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 134 το 2014, αριθμώντας πλέον 4.707 πλοία, έναντι 4.573 πλοίων το 2013 και 3.970 πλοίων το 2005, δείγμα της σημαντικής αύξησης του στόλου την τελευταία δεκαετία.
σημειωθεί ότι σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν ενισχύσει το μερίδιό τους, καθώς στο τέλος του 2013 αυτό διαμορφωνόταν σε 15,5%.
Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκε και το 2014 η αδυναμία του ελληνικού νηολογίου να προσελκύσει περισσότερα πλοία. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 4.017 πλοία των Ελλήνων πλοιοκτητών, μόλις τα 796 έχουν υψώσει την ελληνική σημαία, ενώ με βάση τη χωρητικότητα, με την οποία άλλωστε υπολογίζεται και ο σχετικός φόρος (tonnage tax), το αντίστοιχο μέγεθος διαμορφώνεται σε 70 εκατ. τόνους, με τα υπόλοιπα 209 εκατ. τόνων να αφορούν ξένα νηολόγια. Εν ολίγοις, με βάση τη χωρητικότητα, μόλις το 25,2% του ελληνόκτητου στόλου βρίσκεται στο ελληνικό νηολόγιο.
Στη δεύτερη θέση παραμένει η Ιαπωνία με μερίδιο 13,3% και συνολικά 3.986 πλοία χωρητικότητας 230 εκατ. τόνων dwt, ενώ τρίτη είναι η Κίνα με μερίδιο 9,1% της παγκόσμιας χωρητικότητας (157,5 εκατ. τόνοι dwt), παρότι διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων με 4.966. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με μερίδιο 7,04% και η Σιγκαπούρη με μερίδιο της τάξεως του 4,84%. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στα οποία περιλαμβάνονται και τα πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση, στο τέλος του 2014, ο ελληνόκτητος στόλος ανερχόταν σε 303,6 εκατ. τόνους χωρητικότητα, μια αύξηση της τάξεως του 7,85% σε σχέση με το 2013. Σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων ελληνικών συμφερόντων αυξήθηκε κατά 134 το 2014, αριθμώντας πλέον 4.707 πλοία, έναντι 4.573 πλοίων το 2013 και 3.970 πλοίων το 2005, δείγμα της σημαντικής αύξησης του στόλου την τελευταία δεκαετία.
Comments