Τι χρειάζεται για το σχεδιασμό και την κατασκευή ιστοσελίδων; Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος του digital και των online πωλήσεων, είτε πρόκειται για προϊόντα είτε για υπηρεσίες, μοιάζει τόσο μπερδεμένος και πολύπλοκος στην αρχή που θα αποθάρρυναν ακόμα και τους πιο τολμηρούς να ασχοληθούν.
Με τον τεράστιο όγκο πληροφοριών και εναλλακτικών επιλογών που υπάρχουν, είναι απόλυτα λογικό να μπερδευτείτε. Ωστόσο, η δουλειά σας ως ιδιοκτήτης eshop είναι να μπορέσετε να καθοδηγήσετε αποτελεσματικά τον πελάτη σας στην καλύτερη δυνατή επιλογή.
Έχοντας αναπτύξει μια πληθώρα ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων – eshop και έχοντας χρησιμοποιήσει, τροποποιήσει και δημιουργήσει μια μεγάλη ποικιλία λογισμικών και λύσεων στο κομμάτι του e-commerce, γνωρίζουμε εκ πείρας πως υπάρχουν πολλά σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν πριν παρουσιάσουμε όλες τις πιθανές λύσεις σε έναν πελάτη.
Για να ολοκληρώσετε επιτυχημένα την κατασκευή ιστοσελίδων είναι απαραίτητο να θέσετε ξεκάθαρους στόχους για την χρήση του αλλά και να καθορίστε εξ’ αρχής τις λειτουργίες που θέλετε να ενσωματώσετε σε αυτή.
Γνωρίζοντας από πριν τις πληροφορίες αυτές, θα μπορέσετε να κατευθύνετε αποτελεσματικά τον πελάτη, είτε σε έτοιμα πακέτα eshop (woocommmerce, shopify, magento κλπ.), είτε σε μία custom επιλογή.
Δημιουργία eshop τι χρειάζεται
Στο παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στα πιο σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουν οι πελάτες σας πριν καν ακόμα τους προσφέρετε μια οικονομική πρόταση. Θα πρέπει να έχετε στα χέρια σας πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες όπως:
τους τρόπους πληρωμής που θα υπάρχουν στη σελίδατον αριθμό των προϊόντων που θα πωλούνται μέσω του eshopτη δυνατότητα διασύνδεσης με erpτη δυνατότητα αυτόματης εισαγωγής προϊόντων από excelOne-Page Checkoutτην ταχύτητα φόρτωσης κ.α.
Παρόλο που ο σχεδιασμός ιστοσελίδας και ο σχεδιασμός της εμπειρίας χρήστη (User Experience) αποτελούν απαραίτητα στοιχεία ενός επιτυχημένου eshop, δεν θα εμβαθύνουμε περισσότερο σε αυτά στο παρόν άρθρο.
Τι χρειάζεται να γνωρίζετε
Όταν αναλάβετε projects για κατασκευή ιστοσελίδων, είναι πολύ δελεαστικό να καταφύγετε σε λύσεις που έχετε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ή να επιλέξετε μια λύση που κάποιος σας έχει προτείνει.
Ίσως σκεφτείτε τη λύση της κατασκευής site δωρεάν ή ακόμα και το ενδεχόμενο να κάνετε την κατασκευή site μόνοι σας. Μιλώντας εκ πείρας, αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε αδιέξοδο και τα αποτελέσματα να είναι καταστροφικά.
Πρέπει, λοιπόν, να κατανοήσετε ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και έχει τις δικές της ανάγκες.
Αξίζει να ανοίξω eshop;
Συνεπώς, προτού ξεκινήσετε τη δημιουργία eshop είτε μέσω custom κώδικα, είτε χρησιμοποιώντας κάποια πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, θα πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε στα εξής:
Τι πουλάτε;Τι επιλογές θα έχει ο χρήστης κατά την αγορά;Με ποιον τρόπο θα πραγματοποιούνται οι πληρωμές;Ποιος ο μηχανισμός παράδοσης των προϊόντων;Τιμολόγια, παραστατικά και άλλες λειτουργίες;
Παρακάτω θα εξετάσουμε και θα απαντήσουμε τα ερωτήματα που μόλις θέσαμε.
Τι πουλάτε;
Στο Διαδίκτυο, πλέον, υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά είδη eshop. Ένα e-shop μπορεί να πουλάει, είτε προϊόντα, τα οποία αποστέλλονται απευθείας μέσω courier στη διεύθυνση του πελάτη, είτε ψηφιακά προϊόντα όπως e-book, μουσική ή λογισμικό, τα οποία ο χρήστες μπορούν να καταναλώσουν απευθείας ηλεκτρονικά.
Τί επιλογές θα έχει ο χρήστης κατά την αγορά;
Αφού καθορίσετε το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που θα πουλάτε μέσω του eshop σας, θα πρέπει να απαντήσετε στο επόμενο σημαντικό ερώτημα: Τι επιλογές θα δώσετε στον καταναλωτή;
Το e-shop σας θα απευθύνεται στη πώληση ενός μοναδικού προϊόντος (π.χ. ενός λογισμικού) ή οι επισκέπτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. μαγαζί με ρούχα);
Μήπως είναι απαραίτητο να παρέχετε τη δυνατότητα στους χρήστες να προσαρμόζουν το προϊόν στις ανάγκες τους; Εάν, για παράδειγμα, πουλάτε t-shirts, το χρώμα και το μέγεθος είναι βασικές επιλογές που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Τί γίνεται, όμως, στην περίπτωση που στο e-shop θα υπάρχουν πάνω από 1.000 κωδικοί; Σαφώς και επηρεάζεται η τιμή στην κατασκευή eshop.
Είναι αναμενόμενο πως η μη κατηγοριοποίηση των προϊόντων εντός του ηλεκτρονικού καταστήματος θα δυσκόλευε σε μεγάλο βαθμό τους χρήστες να αναζητήσουν και να βρουν αυτό που θέλουν.
Η κατηγοριοποίηση των προϊόντων σε διακριτές κατηγορίες βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία χρήστη (user experience) και κατ’ επέκταση τις πιθανότητες για μια online πώληση. Απαιτεί, όμως, περισσότερο χρόνο υλοποίησης και άρα ίσως αυξάνει το κόστος για τη δημιουργία eshop.
Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό, είναι η δυνατότητα που δίνεται στους χρήστες να δημιουργήσουν έναν προσωπικό λογαριασμό μέσα από τον οποίο θα μπορούν να διαχειρίζονται εύκολα τις αγορές τους, να παρακολουθούν την εξέλιξη των παραγγελιών τους (processing, shipped κτλ) ή ακόμη και να βλέπουν το ιστορικό των συναλλαγών τους.
Ποια θα είναι η μέθοδος πληρωμής;
Βασικό συστατικό για μια επιτυχημένη συναλλαγή σε ένα e-shop αποτελεί η εμπιστοσύνη του χρήστη για το ηλεκτρονικό κατάστημα και τις μεθόδους πληρωμής που υποστηρίζει.
Υπάρχουν αρκετές μέθοδοι πληρωμής με την πιο συνηθισμένη να είναι η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Τι γίνεται όμως με τις υπόλοιπες;
Paypal
H online συναλλαγή με χρήση λογαριασμού paypal είναι πολύ απλή, τόσο για τον ιδιοκτήτη του eshop, όσο και για τους πελάτες.
Λειτουργεί ως ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του καταναλωτή, του εμπόρου και της τράπεζας.
Η ευκολία δημιουργίας Paypal λογαριασμού, o απλουστευμένος πίνακας ελέγχου, η ευκολία ενσωμάτωσης πιστωτικών/χρεωστικών καρτών, καθώς και λογαριασμών τραπέζης αποτελούν μερικά από τα πλεονεκτήματα της Paypal που κέρδισε την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού.
Οφέλη χρήσης Paypal:
Ταχύτητα στην εξόφλησηΜηδενική χρέωση για τον καταναλωτήΔιαχειριστικό περιβάλλον με χρήσιμες πληροφορίες Ασφάλεια στις συναλλαγές Ευκολία πραγματοποίησης συναλλαγών σε διαφορετικά νομίσματαΕύκολο και γρήγορο refund Παγκόσμια αναγνωρισιμότηταΕπαγγελματικός Τραπεζικός Λογαριασμός
Για την άμεση αποδοχή πληρωμών μέσω καρτών, χωρίς τη χρήση υπηρεσιών Paypal, θα χρειαστείτε έναν Επαγγελματικό Τραπεζικό Λογαριασμό.
Με αυτόν τον λογαριασμό θα έχετε τη δυνατότητα να δέχεστε πληρωμές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα από όλες σχεδόν τις τράπεζες.
Πιστωτική / Χρεωστική κάρτα
Προκειμένου να γίνονται δεκτές οι πληρωμές από κάρτες με διαφορετικούς παρόχους πληρωμής (Visa, Mastercard κτλ) είναι απαραίτητη η συνεργασία με μια τράπεζα της επιλογής σας.
Η κάθε τράπεζα έχει διαφορετικές παροχές αλλά και κόστη προμήθειας.
Μη ξεχνάτε ότι ενδέχεται να χρειαστείτε κάποια καθοδήγηση ή βοήθεια στην επίλυση διαφόρων ζητημάτων, όπως διασύνδεση API της τράπεζας με την ιστοσελίδα σας.
Για το λόγο αυτό, φροντίστε να επιλέξετε μια τράπεζα με ένα αξιόπιστο τμήμα τεχνικής υποστήριξης.
Οφέλη χρήσης πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας:
Άμεση εξόφληση Πληροφορίες συναλλαγώνΑσφάλεια συναλλαγών Επιστροφή χρημάτωνPayment Gateway
Ο σκοπός του payment gateway είναι να μπορείτε να δέχεστε πληρωμές online, είτε ενσωματώνοντας το API της τράπεζας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είτε ανακατευθύνοντας τους πελάτες σας στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζας για την ολοκλήρωση της πληρωμής.
Μέσω API
Η συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων της κάρτας του καταναλωτή πραγματοποιείται μέσα στο e-shop.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας είναι η ύπαρξη πιστοποιητικού ασφαλείας (SSL) στην ιστοσελίδα σας.
Η μέθοδος αυτή, όμως, καθιστά την εταιρεία που θα αναλάβει τη φιλοξενία της ιστοσελίδας σας υπεύθυνη για την ασφάλεια των συναλλαγών, καθώς και την προστασία των προσωπικών δεδομένων κάθε επισκέπτη.
Επιπλέον, το e-shop σας θα πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς online πληρωμών.
Δυστυχώς, κάθε φορά που υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς, θα πρέπει και εσείς με τη σειρά σας να τους ενημερώνετε.
Μέσω μιας σελίδας πληρωμής (pay page)
Μια pay page μπορεί να παρέχεται από μια τράπεζα ή από έναν εξειδικευμένο πάροχο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών (Revolut).
Ο καταναλωτής ανακατευθύνεται από την ιστοσελίδα σας σε μια ασφαλή σελίδα όπου γίνεται η συμπλήρωση στοιχείων της κάρτας.
Βασικό πλεονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που νιώθει ο καταναλωτής στη συγκεκριμένη σελίδα.
Επιπλέον, δε φέρετε καμία ευθύνη για τη προστασία των τραπεζικών στοιχείων κάθε χρήστη, μιας και τα στοιχεία αυτά δεν θα συμπληρώνονται σε περιβάλλον του e-shop σας.
Οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς συναλλαγών και πληρωμών, θα ενσωματώνονται και θα ενημερώνονται αυτόματα.
PCI DSS
Το διεθνές πρότυπο ασφαλείας Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) έχει δημιουργηθεί από τους Διεθνείς Οργανισμούς Πληρωμών (Visa, MasterCard κ.ά.).
Ορίζει συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας με τις οποίες πρέπει να συμμορφώνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις που δέχονται, επεξεργάζονται, αποθηκεύουν ή μεταδίδουν δεδομένα καρτών πληρωμής.
Οι προδιαγραφές του PCI DSS αφορούν:
Τις διαδικασίες πληρωμής Τα συστήματα πληροφορικής και λογισμικού Οτιδήποτε άλλο αξιοποιείται στην επεξεργασία, αποθήκευση ή μετάδοση δεδομένων
Στην πράξη, το PCI DSS προϋποθέτει τη συμπλήρωση και υποβολή ενός ερωτηματολογίου σχετικά με τις διαδικασίες και τις προδιαγραφές ασφάλειας της επιχείρησής τους, το λεγόμενο PCI Self-Assessment Questionnaire (SAQ).
Το SAQ, ουσιαστικά, είναι το σύνολο των προδιαγραφών που καλείται να καλύψει η επιχείρηση ώστε να θεωρηθεί compliant.
Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα πιστοποιήσεων που ξεκινούν από το 4 (χαμηλότερο SAQ) και φτάνουν έως το 1 (υψηλότερο SAQ).
Στην περίπτωση που έχετε επιλέξει οι πληρωμές να γίνονται μέσω pay page και δεν δέχεστε, επεξεργάζεστε ή αποθηκεύετε δεδομένα τραπεζικών καρτών, τότε ανήκετε στη χαμηλή κατηγορία SAQ.
Διαφορετικά, εάν για παράδειγμα χρησιμοποιείτε API, ίσως να ανήκετε σε πιο υψηλές κατηγορίες πιστοποίησης SAQ.
Αποθήκευση πληροφοριών τραπεζικών καρτών
Πιθανόν ο πελάτης σας να θέλει να δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του e-shop να αποθηκεύουν τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας με σκοπό μία αμεσότερη μελλοντική αγορά.
Αυτό προϋποθέτει έναν ασφαλή server όπου θα φιλοξενηθεί το e-shop, εγκατεστημένο πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL), καθώς και συμμόρφωση με τους κανονισμούς PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Συναλλάγματα και Φόροι (εφορία)
Εκτός από την αξία του προϊόντος, θα πρέπει στο τελικό ποσό να προστίθεται και ο ΦΠΑ.
Επομένως, το e-shop σας θα έχει την ικανότητα να πιστοποιεί την εγκυρότητα του ΑΦΜ, να εμφανίζει ξεχωριστά την αξία του προϊόντος, το φόρο, καθώς και να εμφανίζει το συνολικό ποσό που ο καταναλωτής οφείλει να πληρώσει.
Τα περισσότερα καταστήματα δέχονται πληρωμές σε ένα μόνο νόμισμα. Σε περίπτωση που θέλετε να δώσετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες του e-shop σας να επιλέγουν το νόμισμα που επιθυμούν, θα χρειαστεί να δηλώσετε τα επιθυμητά νομίσματα στον τραπεζικό λογαριασμό σας.
Εναλλακτικά, ενημερωθείτε για τις ισχύουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες και προβάλλετε τις τιμές των προϊόντων σε άλλα νομίσματα, χωρίς να αλλάζει το νόμισμα με το οποίο θα ολοκληρώνεται η αγορά.
Για την πραγματοποίηση αυτής της εφαρμογής μπορείτε, είτε να ενημερώνετε τις ισχύουσες ισοτιμίες χειροκίνητα, είτε ενσωματώνοντας API της τράπεζας που συνεργάζεστε για να ενημερώνεται αυτόματα.
Εάν τελικά αποφασίσετε να πραγματοποιούνται οι αγορές σε ένα μόνο νόμισμα, θα σας προτείναμε να ενημερώνετε τους χρήστες ότι οι εμφανιζόμενες τιμές ενδέχεται να διαφέρουν μετά τη μετατροπή στο δικό τους νόμισμα.
Ποιος ο μηχανισμός παράδοσης των αγαθών;
Η ενότητα αυτή αφορά μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εμπορεύονται προϊόντα και όχι υπηρεσίες. Τα προϊόντα που μπορεί να αγοράσει ο χρήστης διακρίνονται σε δύο υποκατηγορίες, των φυσικών και ψηφιακών προϊόντων.
Φυσικά Προϊόντα
Με το eshop σας ξεφεύγετε από τα στενά γεωγραφικά όρια της περιοχή σας. Το Διαδίκτυο αποτελεί μια παγκόσμια κοινότητα και μπορεί να σας εξασφαλίσει πελάτες από ολόκληρο τον κόσμο.
Συνεπώς θα πρέπει να λάβετε υπόψη τα εξής:
Επιλογή υπηρεσίας παράδοσης προϊόντων (ταχυδρομείο, courier κτλ). Κάθε επιλογή ίσως να διαφέρει σε κόστος, καθώς και σε χρόνο παράδοσης.Υπολογισμό των μεταφορικών εξόδων που θα διαμορφώνουν και το συνολικό κόστος της παραγγελίας.Υπολογισμό μεταφορικών εξόδων ανά περιοχή. Μια παραγγελία από το εξωτερικό θα έχει διαφορετική επιβάρυνση.
Ψηφιακά προϊόντα
Κατά την αγορά ενός ψηφιακού προϊόντος (ebook, μουσική, λογισμικό κτλ.), ο χρήστης συνήθως αποκτά το προϊόν άμεσα.
Η παράδοση ενός τέτοιου προϊόντος επιτυγχάνεται με:
ένα link από το οποίο θα πραγματοποιείται απευθείας το download του προϊόντος θα παραπέμπει σε μια σελίδα στο προφίλ του με δυνατότητα download έκδοση μοναδικού σειριακού αριθμού για κάθε αγορά Τιμολόγια, παραστατικά και άλλες λειτουργίες
Ως ιδιοκτήτης eshop, θα χρειαστεί να παρακολουθείτε, να επεξεργάζεστε και να επισημαίνετε ως απεσταλμένες τις παραγγελίες που λαμβάνετε.
Πιθανόν να είναι χρήσιμη η δυνατότητα download αρχείων σε μορφή CSV όπου θα αναγράφονται όλα τα απαραίτητα για το χρήστη δεδομένα.
Άλλες ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε είναι:
Το σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών σας, χρειάζεται να συνδεθεί με οποιοδήποτε άλλο σύστημα (για παράδειγμα, κατασκευή eshop με σύνδεση ERP για διασύνδεση με offline κατάστημα και αποθήκη);Είναι απαραίτητο να έχετε τη δυνατότητα διαχείρισης του αποθέματος μέσα από την ιστοσελίδα;Θα έχει τη δυνατότητα το e-shop να εκδίδει τιμολόγια ή θα γίνεται offline;
Έχουμε παρατηρήσει ότι η αυτοματοποίηση των λογιστικών διαδικασιών θα σας λύσει τα χέρια ενώ, ταυτόχρονα, θα μπορείτε να διατηρείτε τον έλεγχο των λογιστικών σας δεδομένων.
Βρείτε τη λύση που σας ταιριάζει
Έχοντας εξετάσει όλα τα παραπάνω ερωτήματα, θα είστε σε θέση να ετοιμάσετε μια λύση που θα ταιριάζει πλήρως στις ανάγκες σας, είτε αυτό σημαίνει ότι θα αναπτύξετε μια custom εφαρμογή ή θα επιλέξετε μια έτοιμη πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, για παράδειγμα δημιουργία ιστοσελίδας wordpress για την κατασκευή ιστοσελίδων σας.
Ο βασικός παράγοντας που θα καθορίσει την απόφασή σας είναι το κόστος για την κατασκευή του site.
Όπως αναφέραμε, το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να μπορέσετε να εκτιμήσετε τις πραγματικές ανάγκες του e-shop σας.
Εάν, για παράδειγμα, η ιστοσελίδα σας πουλά ένα μοναδικό προϊόν (single page eshop), τότε είναι πολύ πιθανό να μην χρειάζεται να ενσωματώσετε καλάθι αγορών.
Διαμορφώστε κατάλληλα το site σας ώστε η αγορά του προϊόντος να γίνεται με απλά και γρήγορα βήματα, χωρίς να κουράζετε το χρήστη.
Δοκιμάστε την Paypal για παράδειγμα, και που ξέρετε, ίσως να σας λύσει τα χέρια.
Ecommerce πλατφόρμες
Κάτι τέτοιο είναι ιδανικό για τη δημιουργία ιστοσελίδας για αρχάριους ή για εσάς που έχετε κάνει τη σκέψη “κατασκευή ιστοσελίδων μόνος μου”.
Στην αγορά υπάρχουν πολλές ολοκληρωμένες πλατφόρμες ecommerce που σας επιτρέπουν να ξεκινήσετε ένα online κατάστημα σε ελάχιστο χρόνο, έναντι μηνιαίας ή ετήσιας χρέωσης.
Κάτι τέτοιο αποτελεί μια ιδανική επιλογή εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα βήμα βήμα ή αν έχετε στο μυαλό σας να κάνετε κατασκευή ιστοσελίδων μόνοι σας.
Το hosting για την κατασκευή ιστοσελίδων πραγματοποιείται σε cloud technology servers, γεγονός που σας εξασφαλίζει πέραν των άλλων άμεσες αναβαθμίσεις υλικού και λογισμικού.
Εάν ο πελάτης σας δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει πολλά χρήματα, τότε η οικονομική κατασκευή ιστοσελίδων θα ήταν μια πλατφόρμα ecommerce στην οποία δε θα χρειαστεί να αφιερώσετε υπερβολικό χρόνο.
Επίσης, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την ενσωμάτωση των τρόπων πληρωμής, την ασφάλεια των συναλλαγών, τις πληρωμές σε διαφορετικά νομίσματα, καθώς και το ΦΠΑ . Όλα αυτά σας παρέχονται έτοιμα από τη πλατφόρμα.
Μερικά τέτοια παραδείγματα είναι τα Shopify, Foxy Cart, Squarespace, Wix κτλ.
Βασικό, όμως, μειονέκτημα των επιλογών αυτών αποτελεί ο περιορισμός στο design της ιστοσελίδας και η ομοιομορφία του UX/UI.
CMS και open-source λογισμικάΚατασκευή eshop με wordpress
Χαρακτηριστικά παραδείγματα Content Management System (CMS) είναι τα WordPress, Drupal και Joomla.
Η κατασκευή eshop με wordpress, σας δίνει τη δυνατότητα να εγκαταστήσετε open-source λογισμικά ως πρόσθετες εφαρμογές, γνωστά και ως plug-ins (για παράδειγμα woocommerce).
Η βασική διαφορά στην κατασκευή ιστοσελίδων wordpress ή άλλων cms με τις έτοιμες πλατφόρμες ecommerce που αναφέραμε παραπάνω είναι ότι εδώ έχετε τη δυνατότητα να παραμετροποιήσετε το περιβάλλον του e-shop σας.
Προσαρμόστε το user interface στην εταιρική σας ταυτότητα βελτιώνοντας παράλληλα και την εμπειρία χρήστη (user experience).
Με μια μικρή έρευνα θα διαπιστώσετε πώς υπάρχουν προεγκατεστημένα θέματα, σχεδόν σε όλα τα CMS, από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε εκείνο που είναι πιο κοντά στις ανάγκες και τα θέλω σας.
Βασικά κριτήρια για την επιλογή κάποιου template θα πρέπει να είναι η συμβατότητα του θέματος με τον τρόπο πληρωμής που επιθυμείτε να έχει το e-shop σας, το community forum που το υποστηρίζει, η τεχνική υποστήριξη από την εταιρία που θα τα αγοράσετε, καθώς και η συχνότητα ενημέρωσής του.
Παρόλο που αναφερόμαστε σε open-source λογισμικά και μπορούμε ελεύθερα να παραμετροποιήσουμε τον core κώδικα οποιουδήποτε θέματος, υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι, ικανοί να προκαλέσουν πονοκέφαλο, ακόμη και στους πιο ικανούς developers.
Εάν αποφασίσετε να αλλάξετε τον πηγαίο κώδικα, ίσως να δημιουργήσετε κενά ασφαλείας που θα θέσουν σε κίνδυνο ολόκληρο το website.
Ή ακόμη ένα upgrade της εφαρμογής είναι ικανό να “σβήσει” τις δικές σας αλλαγές.
Κατασκευή ιστοσελίδων με άλλα CMS (opencart, magento)
Παρόμοια με το WordPress μπορείτε να πραγματοποιήσετε κατασκευή eshop opencart ή και κατασκευή eshop magento.
Και τα δύο αποτελούν καλές επιλογές με τη διαφορά να έγκειται στο ότι το wordpress είναι πιο φιλικό προς το χρήστη, ενώ το magento και το open cart είναι κατ’ εξοχήν προσανατολισμένα στη δημιουργία e-shop.
Custom online εφαρμογή
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και οι ανάγκες διαφέρουν.
Πολλές φορές είναι αδύνατον να προχωρήσουμε στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος eshop χρησιμοποιώντας CMS περιβάλλον ή μια έτοιμη πλατφόρμα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ανάπτυξη μιας tailor-made ιστοσελίδας αποτελεί μονόδρομο. Απαιτεί αρκετό χρόνο και γνώσεις. Προσφέρουν, όμως, μεγαλύτερο έλεγχο, ευελιξία, ασφάλεια και δυνατότητα επέκτασης.
Παρακάτω θα δούμε 12 εξαιρετικούς τρόπους που μπορούν να ξεχωρίσουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα από τους ανταγωνιστές σας.
12 tips για ένα επιτυχημένο ecommerce checkout
Η διαδικασία αγοράς μέσω ενός eshop αποτελεί μοναδική διαδικασία.
Χωρίς να αφήσετε την άνεση του σπιτιού σας μπορείτε πολύ εύκολα να ανακαλύψετε και να συγκρίνετε όλα εκείνα τα προϊόντα που θέλετε να γίνουν δικά σας.
Όλη αυτή η διαδικασία, όμως, μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε μια δυσάρεστη εμπειρία.
Εάν μια ιστοσελίδα διαθέτει το προϊόν που σας ενδιαφέρει αλλά το περιβάλλον περιήγησης δεν είναι καθόλου προσεγμένο, πιθανόν να απογοητευτείτε και να κλείσετε την οθόνη του υπολογιστή σας.
Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν μπείτε στη διαδικασία για κατασκευή ιστοσελίδων δωρεάν.
Ένα κακό περιβάλλον περιήγησης, συνήθως αναφέρεται στη δυσκολία εύρεσης απαραίτητων λειτουργιών, όπως το κουμπί του checkout ή την απαίτηση συμπλήρωσης μακροσκελών φορμών ή ακόμα και την αργοπορημένη ενημέρωση του χρήστη για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
Ήρθε η στιγμή, λοιπόν, να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο για τη σωστή κατασκευή ιστοσελίδων.
Στόχος του άρθρου είναι να μπείτε στη θέση του πελάτη σας. Να σκεφτείτε σαν καταναλωτής που θέλει χωρίς κόπο να αγοράσει ένα προϊόν τεχνολογίας ή μια υπηρεσία από το laptop του. Άλλωστε, όλοι θέλουμε να βρούμε αυτό που ψάχνουμε γρήγορα και χωρίς πολύ ψάξιμο.
Ίσως, ένα από τα συνηθέστερα ερωτήματα στη Google είναι “δημιουργία eshop τί χρειάζεται;”.
Για αυτό το λόγο, παρακάτω αναλύονται συνοπτικά 12 tips για ένα άριστα στημένο και λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα. Με τη χρήση αυτών, μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη (user experience) και να δείτε τις πωλήσεις στο e-shop σας να αυξάνονται.
1. Μην απαιτείτε την εγγραφή του χρήστη πριν το checkout.
Οι επισκέπτες είναι στην ιστοσελίδα σας επειδή ενδιαφέρονται και θέλουν να αγοράσουν, όχι για να συμπληρώνουν φόρμες. Εννοείται ότι η εγγραφή του χρήστη είναι απαραίτητη, αλλά δεν χρειάζεται να γίνει πριν το τελικό checkout.
Σκεφτείτε το και αλλιώς. Θα είναι σαν να κρατάτε την πόρτα του καταστήματός σας συνέχεια ανοιχτή για να μπαίνουν οι καταναλωτές. Θα αυξήσετε τις πιθανότητες αυτοί οι καταναλωτές να γίνουν πελάτες σας.
2. Ενημερώστε τους χρήστες για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
Από τα πιο σημαντικά tip που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αγνοήσετε.
Μην αφήνετε τους χρήστες να φτάνουν στο checkout και μετά να μαθαίνουν ότι τελικά δεν υπάρχει διαθεσιμότητα. Θα είναι σαν τον διψασμένο που φτάνει στο πηγάδι και τελικά δεν υπάρχει σταγόνα νερού να πιει.
Είναι πολύ απλό. Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων, στη σελίδα που θα γίνεται η παρουσίαση του προϊόντος, δίπλα από το κουμπί «Αγορά», θα πρέπει να ενημερώνετε τον υποψήφιο αγοραστή για τη διαθεσιμότητά του. Επιπλέον, στη περίπτωση που κάποιο προϊόν είναι out of stock και πρόκειται να είναι μελλοντικά διαθέσιμο, δώστε την επιλογή στους χρήστες σας να το προπαραγγείλουν. Έτσι, θα εξασφαλίσετε ακόμη μια μελλοντική αγορά.
3. Δυνατότητα αλλαγής των αγορών.
Λάθη από τους χρήστες θα γίνουν. Είτε πρόκειται για προϊόντα που κατά λάθος μπήκαν στο καλάθι αγορών, είτε γιατί οι χρήστες άλλαξαν απλά γνώμη. Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν αλλαγές στο καλάθι αγορών με ευκολία, και να βελτιώνεται η εμπειρία περιήγησης τους καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στην ιστοσελίδα.
Με ένα απλό «remove link» δίπλα από το αντικείμενο, γρήγορα και ε
Με τον τεράστιο όγκο πληροφοριών και εναλλακτικών επιλογών που υπάρχουν, είναι απόλυτα λογικό να μπερδευτείτε. Ωστόσο, η δουλειά σας ως ιδιοκτήτης eshop είναι να μπορέσετε να καθοδηγήσετε αποτελεσματικά τον πελάτη σας στην καλύτερη δυνατή επιλογή.
Έχοντας αναπτύξει μια πληθώρα ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων – eshop και έχοντας χρησιμοποιήσει, τροποποιήσει και δημιουργήσει μια μεγάλη ποικιλία λογισμικών και λύσεων στο κομμάτι του e-commerce, γνωρίζουμε εκ πείρας πως υπάρχουν πολλά σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν πριν παρουσιάσουμε όλες τις πιθανές λύσεις σε έναν πελάτη.
Για να ολοκληρώσετε επιτυχημένα την κατασκευή ιστοσελίδων είναι απαραίτητο να θέσετε ξεκάθαρους στόχους για την χρήση του αλλά και να καθορίστε εξ’ αρχής τις λειτουργίες που θέλετε να ενσωματώσετε σε αυτή.
Γνωρίζοντας από πριν τις πληροφορίες αυτές, θα μπορέσετε να κατευθύνετε αποτελεσματικά τον πελάτη, είτε σε έτοιμα πακέτα eshop (woocommmerce, shopify, magento κλπ.), είτε σε μία custom επιλογή.
Δημιουργία eshop τι χρειάζεται
Στο παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στα πιο σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουν οι πελάτες σας πριν καν ακόμα τους προσφέρετε μια οικονομική πρόταση. Θα πρέπει να έχετε στα χέρια σας πολύ συγκεκριμένες πληροφορίες όπως:
τους τρόπους πληρωμής που θα υπάρχουν στη σελίδατον αριθμό των προϊόντων που θα πωλούνται μέσω του eshopτη δυνατότητα διασύνδεσης με erpτη δυνατότητα αυτόματης εισαγωγής προϊόντων από excelOne-Page Checkoutτην ταχύτητα φόρτωσης κ.α.
Παρόλο που ο σχεδιασμός ιστοσελίδας και ο σχεδιασμός της εμπειρίας χρήστη (User Experience) αποτελούν απαραίτητα στοιχεία ενός επιτυχημένου eshop, δεν θα εμβαθύνουμε περισσότερο σε αυτά στο παρόν άρθρο.
Τι χρειάζεται να γνωρίζετε
Όταν αναλάβετε projects για κατασκευή ιστοσελίδων, είναι πολύ δελεαστικό να καταφύγετε σε λύσεις που έχετε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ή να επιλέξετε μια λύση που κάποιος σας έχει προτείνει.
Ίσως σκεφτείτε τη λύση της κατασκευής site δωρεάν ή ακόμα και το ενδεχόμενο να κάνετε την κατασκευή site μόνοι σας. Μιλώντας εκ πείρας, αυτό μπορεί να σας οδηγήσει σε αδιέξοδο και τα αποτελέσματα να είναι καταστροφικά.
Πρέπει, λοιπόν, να κατανοήσετε ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και έχει τις δικές της ανάγκες.
Αξίζει να ανοίξω eshop;
Συνεπώς, προτού ξεκινήσετε τη δημιουργία eshop είτε μέσω custom κώδικα, είτε χρησιμοποιώντας κάποια πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, θα πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε στα εξής:
Τι πουλάτε;Τι επιλογές θα έχει ο χρήστης κατά την αγορά;Με ποιον τρόπο θα πραγματοποιούνται οι πληρωμές;Ποιος ο μηχανισμός παράδοσης των προϊόντων;Τιμολόγια, παραστατικά και άλλες λειτουργίες;
Παρακάτω θα εξετάσουμε και θα απαντήσουμε τα ερωτήματα που μόλις θέσαμε.
Τι πουλάτε;
Στο Διαδίκτυο, πλέον, υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά είδη eshop. Ένα e-shop μπορεί να πουλάει, είτε προϊόντα, τα οποία αποστέλλονται απευθείας μέσω courier στη διεύθυνση του πελάτη, είτε ψηφιακά προϊόντα όπως e-book, μουσική ή λογισμικό, τα οποία ο χρήστες μπορούν να καταναλώσουν απευθείας ηλεκτρονικά.
Τί επιλογές θα έχει ο χρήστης κατά την αγορά;
Αφού καθορίσετε το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που θα πουλάτε μέσω του eshop σας, θα πρέπει να απαντήσετε στο επόμενο σημαντικό ερώτημα: Τι επιλογές θα δώσετε στον καταναλωτή;
Το e-shop σας θα απευθύνεται στη πώληση ενός μοναδικού προϊόντος (π.χ. ενός λογισμικού) ή οι επισκέπτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών (π.χ. μαγαζί με ρούχα);
Μήπως είναι απαραίτητο να παρέχετε τη δυνατότητα στους χρήστες να προσαρμόζουν το προϊόν στις ανάγκες τους; Εάν, για παράδειγμα, πουλάτε t-shirts, το χρώμα και το μέγεθος είναι βασικές επιλογές που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Τί γίνεται, όμως, στην περίπτωση που στο e-shop θα υπάρχουν πάνω από 1.000 κωδικοί; Σαφώς και επηρεάζεται η τιμή στην κατασκευή eshop.
Είναι αναμενόμενο πως η μη κατηγοριοποίηση των προϊόντων εντός του ηλεκτρονικού καταστήματος θα δυσκόλευε σε μεγάλο βαθμό τους χρήστες να αναζητήσουν και να βρουν αυτό που θέλουν.
Η κατηγοριοποίηση των προϊόντων σε διακριτές κατηγορίες βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία χρήστη (user experience) και κατ’ επέκταση τις πιθανότητες για μια online πώληση. Απαιτεί, όμως, περισσότερο χρόνο υλοποίησης και άρα ίσως αυξάνει το κόστος για τη δημιουργία eshop.
Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό, είναι η δυνατότητα που δίνεται στους χρήστες να δημιουργήσουν έναν προσωπικό λογαριασμό μέσα από τον οποίο θα μπορούν να διαχειρίζονται εύκολα τις αγορές τους, να παρακολουθούν την εξέλιξη των παραγγελιών τους (processing, shipped κτλ) ή ακόμη και να βλέπουν το ιστορικό των συναλλαγών τους.
Ποια θα είναι η μέθοδος πληρωμής;
Βασικό συστατικό για μια επιτυχημένη συναλλαγή σε ένα e-shop αποτελεί η εμπιστοσύνη του χρήστη για το ηλεκτρονικό κατάστημα και τις μεθόδους πληρωμής που υποστηρίζει.
Υπάρχουν αρκετές μέθοδοι πληρωμής με την πιο συνηθισμένη να είναι η χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Τι γίνεται όμως με τις υπόλοιπες;
Paypal
H online συναλλαγή με χρήση λογαριασμού paypal είναι πολύ απλή, τόσο για τον ιδιοκτήτη του eshop, όσο και για τους πελάτες.
Λειτουργεί ως ένας δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του καταναλωτή, του εμπόρου και της τράπεζας.
Η ευκολία δημιουργίας Paypal λογαριασμού, o απλουστευμένος πίνακας ελέγχου, η ευκολία ενσωμάτωσης πιστωτικών/χρεωστικών καρτών, καθώς και λογαριασμών τραπέζης αποτελούν μερικά από τα πλεονεκτήματα της Paypal που κέρδισε την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού.
Οφέλη χρήσης Paypal:
Ταχύτητα στην εξόφλησηΜηδενική χρέωση για τον καταναλωτήΔιαχειριστικό περιβάλλον με χρήσιμες πληροφορίες Ασφάλεια στις συναλλαγές Ευκολία πραγματοποίησης συναλλαγών σε διαφορετικά νομίσματαΕύκολο και γρήγορο refund Παγκόσμια αναγνωρισιμότηταΕπαγγελματικός Τραπεζικός Λογαριασμός
Για την άμεση αποδοχή πληρωμών μέσω καρτών, χωρίς τη χρήση υπηρεσιών Paypal, θα χρειαστείτε έναν Επαγγελματικό Τραπεζικό Λογαριασμό.
Με αυτόν τον λογαριασμό θα έχετε τη δυνατότητα να δέχεστε πληρωμές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα από όλες σχεδόν τις τράπεζες.
Πιστωτική / Χρεωστική κάρτα
Προκειμένου να γίνονται δεκτές οι πληρωμές από κάρτες με διαφορετικούς παρόχους πληρωμής (Visa, Mastercard κτλ) είναι απαραίτητη η συνεργασία με μια τράπεζα της επιλογής σας.
Η κάθε τράπεζα έχει διαφορετικές παροχές αλλά και κόστη προμήθειας.
Μη ξεχνάτε ότι ενδέχεται να χρειαστείτε κάποια καθοδήγηση ή βοήθεια στην επίλυση διαφόρων ζητημάτων, όπως διασύνδεση API της τράπεζας με την ιστοσελίδα σας.
Για το λόγο αυτό, φροντίστε να επιλέξετε μια τράπεζα με ένα αξιόπιστο τμήμα τεχνικής υποστήριξης.
Οφέλη χρήσης πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας:
Άμεση εξόφληση Πληροφορίες συναλλαγώνΑσφάλεια συναλλαγών Επιστροφή χρημάτωνPayment Gateway
Ο σκοπός του payment gateway είναι να μπορείτε να δέχεστε πληρωμές online, είτε ενσωματώνοντας το API της τράπεζας στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είτε ανακατευθύνοντας τους πελάτες σας στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζας για την ολοκλήρωση της πληρωμής.
Μέσω API
Η συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων της κάρτας του καταναλωτή πραγματοποιείται μέσα στο e-shop.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας είναι η ύπαρξη πιστοποιητικού ασφαλείας (SSL) στην ιστοσελίδα σας.
Η μέθοδος αυτή, όμως, καθιστά την εταιρεία που θα αναλάβει τη φιλοξενία της ιστοσελίδας σας υπεύθυνη για την ασφάλεια των συναλλαγών, καθώς και την προστασία των προσωπικών δεδομένων κάθε επισκέπτη.
Επιπλέον, το e-shop σας θα πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς online πληρωμών.
Δυστυχώς, κάθε φορά που υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς, θα πρέπει και εσείς με τη σειρά σας να τους ενημερώνετε.
Μέσω μιας σελίδας πληρωμής (pay page)
Μια pay page μπορεί να παρέχεται από μια τράπεζα ή από έναν εξειδικευμένο πάροχο χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών (Revolut).
Ο καταναλωτής ανακατευθύνεται από την ιστοσελίδα σας σε μια ασφαλή σελίδα όπου γίνεται η συμπλήρωση στοιχείων της κάρτας.
Βασικό πλεονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που νιώθει ο καταναλωτής στη συγκεκριμένη σελίδα.
Επιπλέον, δε φέρετε καμία ευθύνη για τη προστασία των τραπεζικών στοιχείων κάθε χρήστη, μιας και τα στοιχεία αυτά δεν θα συμπληρώνονται σε περιβάλλον του e-shop σας.
Οποιαδήποτε αλλαγή στους κανονισμούς συναλλαγών και πληρωμών, θα ενσωματώνονται και θα ενημερώνονται αυτόματα.
PCI DSS
Το διεθνές πρότυπο ασφαλείας Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) έχει δημιουργηθεί από τους Διεθνείς Οργανισμούς Πληρωμών (Visa, MasterCard κ.ά.).
Ορίζει συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας με τις οποίες πρέπει να συμμορφώνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις που δέχονται, επεξεργάζονται, αποθηκεύουν ή μεταδίδουν δεδομένα καρτών πληρωμής.
Οι προδιαγραφές του PCI DSS αφορούν:
Τις διαδικασίες πληρωμής Τα συστήματα πληροφορικής και λογισμικού Οτιδήποτε άλλο αξιοποιείται στην επεξεργασία, αποθήκευση ή μετάδοση δεδομένων
Στην πράξη, το PCI DSS προϋποθέτει τη συμπλήρωση και υποβολή ενός ερωτηματολογίου σχετικά με τις διαδικασίες και τις προδιαγραφές ασφάλειας της επιχείρησής τους, το λεγόμενο PCI Self-Assessment Questionnaire (SAQ).
Το SAQ, ουσιαστικά, είναι το σύνολο των προδιαγραφών που καλείται να καλύψει η επιχείρηση ώστε να θεωρηθεί compliant.
Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα πιστοποιήσεων που ξεκινούν από το 4 (χαμηλότερο SAQ) και φτάνουν έως το 1 (υψηλότερο SAQ).
Στην περίπτωση που έχετε επιλέξει οι πληρωμές να γίνονται μέσω pay page και δεν δέχεστε, επεξεργάζεστε ή αποθηκεύετε δεδομένα τραπεζικών καρτών, τότε ανήκετε στη χαμηλή κατηγορία SAQ.
Διαφορετικά, εάν για παράδειγμα χρησιμοποιείτε API, ίσως να ανήκετε σε πιο υψηλές κατηγορίες πιστοποίησης SAQ.
Αποθήκευση πληροφοριών τραπεζικών καρτών
Πιθανόν ο πελάτης σας να θέλει να δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του e-shop να αποθηκεύουν τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας με σκοπό μία αμεσότερη μελλοντική αγορά.
Αυτό προϋποθέτει έναν ασφαλή server όπου θα φιλοξενηθεί το e-shop, εγκατεστημένο πιστοποιητικό ασφαλείας (SSL), καθώς και συμμόρφωση με τους κανονισμούς PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Συναλλάγματα και Φόροι (εφορία)
Εκτός από την αξία του προϊόντος, θα πρέπει στο τελικό ποσό να προστίθεται και ο ΦΠΑ.
Επομένως, το e-shop σας θα έχει την ικανότητα να πιστοποιεί την εγκυρότητα του ΑΦΜ, να εμφανίζει ξεχωριστά την αξία του προϊόντος, το φόρο, καθώς και να εμφανίζει το συνολικό ποσό που ο καταναλωτής οφείλει να πληρώσει.
Τα περισσότερα καταστήματα δέχονται πληρωμές σε ένα μόνο νόμισμα. Σε περίπτωση που θέλετε να δώσετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες του e-shop σας να επιλέγουν το νόμισμα που επιθυμούν, θα χρειαστεί να δηλώσετε τα επιθυμητά νομίσματα στον τραπεζικό λογαριασμό σας.
Εναλλακτικά, ενημερωθείτε για τις ισχύουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες και προβάλλετε τις τιμές των προϊόντων σε άλλα νομίσματα, χωρίς να αλλάζει το νόμισμα με το οποίο θα ολοκληρώνεται η αγορά.
Για την πραγματοποίηση αυτής της εφαρμογής μπορείτε, είτε να ενημερώνετε τις ισχύουσες ισοτιμίες χειροκίνητα, είτε ενσωματώνοντας API της τράπεζας που συνεργάζεστε για να ενημερώνεται αυτόματα.
Εάν τελικά αποφασίσετε να πραγματοποιούνται οι αγορές σε ένα μόνο νόμισμα, θα σας προτείναμε να ενημερώνετε τους χρήστες ότι οι εμφανιζόμενες τιμές ενδέχεται να διαφέρουν μετά τη μετατροπή στο δικό τους νόμισμα.
Ποιος ο μηχανισμός παράδοσης των αγαθών;
Η ενότητα αυτή αφορά μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εμπορεύονται προϊόντα και όχι υπηρεσίες. Τα προϊόντα που μπορεί να αγοράσει ο χρήστης διακρίνονται σε δύο υποκατηγορίες, των φυσικών και ψηφιακών προϊόντων.
Φυσικά Προϊόντα
Με το eshop σας ξεφεύγετε από τα στενά γεωγραφικά όρια της περιοχή σας. Το Διαδίκτυο αποτελεί μια παγκόσμια κοινότητα και μπορεί να σας εξασφαλίσει πελάτες από ολόκληρο τον κόσμο.
Συνεπώς θα πρέπει να λάβετε υπόψη τα εξής:
Επιλογή υπηρεσίας παράδοσης προϊόντων (ταχυδρομείο, courier κτλ). Κάθε επιλογή ίσως να διαφέρει σε κόστος, καθώς και σε χρόνο παράδοσης.Υπολογισμό των μεταφορικών εξόδων που θα διαμορφώνουν και το συνολικό κόστος της παραγγελίας.Υπολογισμό μεταφορικών εξόδων ανά περιοχή. Μια παραγγελία από το εξωτερικό θα έχει διαφορετική επιβάρυνση.
Ψηφιακά προϊόντα
Κατά την αγορά ενός ψηφιακού προϊόντος (ebook, μουσική, λογισμικό κτλ.), ο χρήστης συνήθως αποκτά το προϊόν άμεσα.
Η παράδοση ενός τέτοιου προϊόντος επιτυγχάνεται με:
ένα link από το οποίο θα πραγματοποιείται απευθείας το download του προϊόντος θα παραπέμπει σε μια σελίδα στο προφίλ του με δυνατότητα download έκδοση μοναδικού σειριακού αριθμού για κάθε αγορά Τιμολόγια, παραστατικά και άλλες λειτουργίες
Ως ιδιοκτήτης eshop, θα χρειαστεί να παρακολουθείτε, να επεξεργάζεστε και να επισημαίνετε ως απεσταλμένες τις παραγγελίες που λαμβάνετε.
Πιθανόν να είναι χρήσιμη η δυνατότητα download αρχείων σε μορφή CSV όπου θα αναγράφονται όλα τα απαραίτητα για το χρήστη δεδομένα.
Άλλες ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε είναι:
Το σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών σας, χρειάζεται να συνδεθεί με οποιοδήποτε άλλο σύστημα (για παράδειγμα, κατασκευή eshop με σύνδεση ERP για διασύνδεση με offline κατάστημα και αποθήκη);Είναι απαραίτητο να έχετε τη δυνατότητα διαχείρισης του αποθέματος μέσα από την ιστοσελίδα;Θα έχει τη δυνατότητα το e-shop να εκδίδει τιμολόγια ή θα γίνεται offline;
Έχουμε παρατηρήσει ότι η αυτοματοποίηση των λογιστικών διαδικασιών θα σας λύσει τα χέρια ενώ, ταυτόχρονα, θα μπορείτε να διατηρείτε τον έλεγχο των λογιστικών σας δεδομένων.
Βρείτε τη λύση που σας ταιριάζει
Έχοντας εξετάσει όλα τα παραπάνω ερωτήματα, θα είστε σε θέση να ετοιμάσετε μια λύση που θα ταιριάζει πλήρως στις ανάγκες σας, είτε αυτό σημαίνει ότι θα αναπτύξετε μια custom εφαρμογή ή θα επιλέξετε μια έτοιμη πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου, για παράδειγμα δημιουργία ιστοσελίδας wordpress για την κατασκευή ιστοσελίδων σας.
Ο βασικός παράγοντας που θα καθορίσει την απόφασή σας είναι το κόστος για την κατασκευή του site.
Όπως αναφέραμε, το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να μπορέσετε να εκτιμήσετε τις πραγματικές ανάγκες του e-shop σας.
Εάν, για παράδειγμα, η ιστοσελίδα σας πουλά ένα μοναδικό προϊόν (single page eshop), τότε είναι πολύ πιθανό να μην χρειάζεται να ενσωματώσετε καλάθι αγορών.
Διαμορφώστε κατάλληλα το site σας ώστε η αγορά του προϊόντος να γίνεται με απλά και γρήγορα βήματα, χωρίς να κουράζετε το χρήστη.
Δοκιμάστε την Paypal για παράδειγμα, και που ξέρετε, ίσως να σας λύσει τα χέρια.
Ecommerce πλατφόρμες
Κάτι τέτοιο είναι ιδανικό για τη δημιουργία ιστοσελίδας για αρχάριους ή για εσάς που έχετε κάνει τη σκέψη “κατασκευή ιστοσελίδων μόνος μου”.
Στην αγορά υπάρχουν πολλές ολοκληρωμένες πλατφόρμες ecommerce που σας επιτρέπουν να ξεκινήσετε ένα online κατάστημα σε ελάχιστο χρόνο, έναντι μηνιαίας ή ετήσιας χρέωσης.
Κάτι τέτοιο αποτελεί μια ιδανική επιλογή εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα βήμα βήμα ή αν έχετε στο μυαλό σας να κάνετε κατασκευή ιστοσελίδων μόνοι σας.
Το hosting για την κατασκευή ιστοσελίδων πραγματοποιείται σε cloud technology servers, γεγονός που σας εξασφαλίζει πέραν των άλλων άμεσες αναβαθμίσεις υλικού και λογισμικού.
Εάν ο πελάτης σας δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει πολλά χρήματα, τότε η οικονομική κατασκευή ιστοσελίδων θα ήταν μια πλατφόρμα ecommerce στην οποία δε θα χρειαστεί να αφιερώσετε υπερβολικό χρόνο.
Επίσης, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την ενσωμάτωση των τρόπων πληρωμής, την ασφάλεια των συναλλαγών, τις πληρωμές σε διαφορετικά νομίσματα, καθώς και το ΦΠΑ . Όλα αυτά σας παρέχονται έτοιμα από τη πλατφόρμα.
Μερικά τέτοια παραδείγματα είναι τα Shopify, Foxy Cart, Squarespace, Wix κτλ.
Βασικό, όμως, μειονέκτημα των επιλογών αυτών αποτελεί ο περιορισμός στο design της ιστοσελίδας και η ομοιομορφία του UX/UI.
CMS και open-source λογισμικάΚατασκευή eshop με wordpress
Χαρακτηριστικά παραδείγματα Content Management System (CMS) είναι τα WordPress, Drupal και Joomla.
Η κατασκευή eshop με wordpress, σας δίνει τη δυνατότητα να εγκαταστήσετε open-source λογισμικά ως πρόσθετες εφαρμογές, γνωστά και ως plug-ins (για παράδειγμα woocommerce).
Η βασική διαφορά στην κατασκευή ιστοσελίδων wordpress ή άλλων cms με τις έτοιμες πλατφόρμες ecommerce που αναφέραμε παραπάνω είναι ότι εδώ έχετε τη δυνατότητα να παραμετροποιήσετε το περιβάλλον του e-shop σας.
Προσαρμόστε το user interface στην εταιρική σας ταυτότητα βελτιώνοντας παράλληλα και την εμπειρία χρήστη (user experience).
Με μια μικρή έρευνα θα διαπιστώσετε πώς υπάρχουν προεγκατεστημένα θέματα, σχεδόν σε όλα τα CMS, από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε εκείνο που είναι πιο κοντά στις ανάγκες και τα θέλω σας.
Βασικά κριτήρια για την επιλογή κάποιου template θα πρέπει να είναι η συμβατότητα του θέματος με τον τρόπο πληρωμής που επιθυμείτε να έχει το e-shop σας, το community forum που το υποστηρίζει, η τεχνική υποστήριξη από την εταιρία που θα τα αγοράσετε, καθώς και η συχνότητα ενημέρωσής του.
Παρόλο που αναφερόμαστε σε open-source λογισμικά και μπορούμε ελεύθερα να παραμετροποιήσουμε τον core κώδικα οποιουδήποτε θέματος, υπάρχουν αρκετοί κίνδυνοι, ικανοί να προκαλέσουν πονοκέφαλο, ακόμη και στους πιο ικανούς developers.
Εάν αποφασίσετε να αλλάξετε τον πηγαίο κώδικα, ίσως να δημιουργήσετε κενά ασφαλείας που θα θέσουν σε κίνδυνο ολόκληρο το website.
Ή ακόμη ένα upgrade της εφαρμογής είναι ικανό να “σβήσει” τις δικές σας αλλαγές.
Κατασκευή ιστοσελίδων με άλλα CMS (opencart, magento)
Παρόμοια με το WordPress μπορείτε να πραγματοποιήσετε κατασκευή eshop opencart ή και κατασκευή eshop magento.
Και τα δύο αποτελούν καλές επιλογές με τη διαφορά να έγκειται στο ότι το wordpress είναι πιο φιλικό προς το χρήστη, ενώ το magento και το open cart είναι κατ’ εξοχήν προσανατολισμένα στη δημιουργία e-shop.
Custom online εφαρμογή
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και οι ανάγκες διαφέρουν.
Πολλές φορές είναι αδύνατον να προχωρήσουμε στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος eshop χρησιμοποιώντας CMS περιβάλλον ή μια έτοιμη πλατφόρμα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ανάπτυξη μιας tailor-made ιστοσελίδας αποτελεί μονόδρομο. Απαιτεί αρκετό χρόνο και γνώσεις. Προσφέρουν, όμως, μεγαλύτερο έλεγχο, ευελιξία, ασφάλεια και δυνατότητα επέκτασης.
Παρακάτω θα δούμε 12 εξαιρετικούς τρόπους που μπορούν να ξεχωρίσουν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα από τους ανταγωνιστές σας.
12 tips για ένα επιτυχημένο ecommerce checkout
Η διαδικασία αγοράς μέσω ενός eshop αποτελεί μοναδική διαδικασία.
Χωρίς να αφήσετε την άνεση του σπιτιού σας μπορείτε πολύ εύκολα να ανακαλύψετε και να συγκρίνετε όλα εκείνα τα προϊόντα που θέλετε να γίνουν δικά σας.
Όλη αυτή η διαδικασία, όμως, μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε μια δυσάρεστη εμπειρία.
Εάν μια ιστοσελίδα διαθέτει το προϊόν που σας ενδιαφέρει αλλά το περιβάλλον περιήγησης δεν είναι καθόλου προσεγμένο, πιθανόν να απογοητευτείτε και να κλείσετε την οθόνη του υπολογιστή σας.
Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν μπείτε στη διαδικασία για κατασκευή ιστοσελίδων δωρεάν.
Ένα κακό περιβάλλον περιήγησης, συνήθως αναφέρεται στη δυσκολία εύρεσης απαραίτητων λειτουργιών, όπως το κουμπί του checkout ή την απαίτηση συμπλήρωσης μακροσκελών φορμών ή ακόμα και την αργοπορημένη ενημέρωση του χρήστη για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
Ήρθε η στιγμή, λοιπόν, να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο για τη σωστή κατασκευή ιστοσελίδων.
Στόχος του άρθρου είναι να μπείτε στη θέση του πελάτη σας. Να σκεφτείτε σαν καταναλωτής που θέλει χωρίς κόπο να αγοράσει ένα προϊόν τεχνολογίας ή μια υπηρεσία από το laptop του. Άλλωστε, όλοι θέλουμε να βρούμε αυτό που ψάχνουμε γρήγορα και χωρίς πολύ ψάξιμο.
Ίσως, ένα από τα συνηθέστερα ερωτήματα στη Google είναι “δημιουργία eshop τί χρειάζεται;”.
Για αυτό το λόγο, παρακάτω αναλύονται συνοπτικά 12 tips για ένα άριστα στημένο και λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα. Με τη χρήση αυτών, μπορείτε να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη (user experience) και να δείτε τις πωλήσεις στο e-shop σας να αυξάνονται.
1. Μην απαιτείτε την εγγραφή του χρήστη πριν το checkout.
Οι επισκέπτες είναι στην ιστοσελίδα σας επειδή ενδιαφέρονται και θέλουν να αγοράσουν, όχι για να συμπληρώνουν φόρμες. Εννοείται ότι η εγγραφή του χρήστη είναι απαραίτητη, αλλά δεν χρειάζεται να γίνει πριν το τελικό checkout.
Σκεφτείτε το και αλλιώς. Θα είναι σαν να κρατάτε την πόρτα του καταστήματός σας συνέχεια ανοιχτή για να μπαίνουν οι καταναλωτές. Θα αυξήσετε τις πιθανότητες αυτοί οι καταναλωτές να γίνουν πελάτες σας.
2. Ενημερώστε τους χρήστες για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
Από τα πιο σημαντικά tip που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αγνοήσετε.
Μην αφήνετε τους χρήστες να φτάνουν στο checkout και μετά να μαθαίνουν ότι τελικά δεν υπάρχει διαθεσιμότητα. Θα είναι σαν τον διψασμένο που φτάνει στο πηγάδι και τελικά δεν υπάρχει σταγόνα νερού να πιει.
Είναι πολύ απλό. Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων, στη σελίδα που θα γίνεται η παρουσίαση του προϊόντος, δίπλα από το κουμπί «Αγορά», θα πρέπει να ενημερώνετε τον υποψήφιο αγοραστή για τη διαθεσιμότητά του. Επιπλέον, στη περίπτωση που κάποιο προϊόν είναι out of stock και πρόκειται να είναι μελλοντικά διαθέσιμο, δώστε την επιλογή στους χρήστες σας να το προπαραγγείλουν. Έτσι, θα εξασφαλίσετε ακόμη μια μελλοντική αγορά.
3. Δυνατότητα αλλαγής των αγορών.
Λάθη από τους χρήστες θα γίνουν. Είτε πρόκειται για προϊόντα που κατά λάθος μπήκαν στο καλάθι αγορών, είτε γιατί οι χρήστες άλλαξαν απλά γνώμη. Κατά την κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν αλλαγές στο καλάθι αγορών με ευκολία, και να βελτιώνεται η εμπειρία περιήγησης τους καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στην ιστοσελίδα.
Με ένα απλό «remove link» δίπλα από το αντικείμενο, γρήγορα και ε
Comments