Δύο σενάρια, ένα ήπιο και ένα πιο σοβαρό, προβλέπει η Goldman Sachs για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας σε σχέση με την εξέλιξη του κοροναϊού. Παράλληλα βλέπει βραχυπρόθεσμες αναταράξεις στις διεθνείς αγορές, με υπεραπόδοση των αμερικανικών κρατικών ομολόγων και πιέσεις στις μετοχές ευάλωτων κλάδων, όπως οι αερομεταφορές και ο θαλάσσιος τουρισμός.
H αμερικανική επενδυτική τράπεζα βασίζει τις εκτιμήσεις της έχοντας ως σημείο αναφοράς την επιδημία SARS το 2002-2003, αν και σημειώνει ότι έκτοτε έχει αλλάξει και το μέγεθος αλλά και η διάρθρωση της κινεζικής οικονομίας. «Ο αντίκτυπος στην παγκόσμια ανάπτυξη θα εξαρτηθεί από τη σοβαρότητα της επιδημίας. Σε ένα ήπιο σενάριο, στο οποίο επιβραδύνονται σημαντικά τα νέα κρούσματα έως τα τέλη του πρώτου τριμήνου, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα επανέλθουν στις αρχικές, βασικές προβλέψεις έως τα τέλη του έτους. Σε ένα όμως πιο σοβαρό σενάριο, στο οποίο τα κρούσματα συνεχίζουν να αυξάνονται και στο δεύτερο τρίμηνο, η ανάκαμψη θα αρχίσει αργότερα και ο αντίκτυπος στην παγκόσμια οικονομία θα είναι μεγαλύτερος», υπογραμμίζει η Goldman Sachs στην έκθεσή της. Με βάση το ήπιο σενάριο, η επιδημία θα αφαιρέσει 0,15% από τους ρυθμούς ανάπτυξης του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2020 και 0,3% στο σοβαρό σενάριο. Για την Κίνα, ο αντίκτυπος είναι μεγαλύτερος, χάνοντας 0,4% της αναπτυξιακής δυναμικής για το 2020 και 1% στο σοβαρό σενάριο, εκτιμά η Goldman.
«Εάν τα κρούσματα συνεχίζουν να αυξάνονται σημαντικά στο δεύτερο τρίμηνο σε παγκόσμια βάση και η επιστροφή των Κινέζων εργατών στα εργοστάσια γίνει με πολύ αργούς ρυθμούς, τότε η ανάκαμψη θα αρχίσει αργότερα, θα προκληθούν προβλήματα σε περισσότερες εφοδιαστικές αλυσίδες και ο αντίκτυπος στην παγκόσμια ανάπτυξη θα είναι μεγαλύτερος», σημειώνει η Goldman στην έκθεσή της. Οι αρχές πιθανότατα θα προχωρήσουν σε περαιτέρω χαλάρωση της πολιτικής, ώστε να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο της επιδημίας.
Για την οικονομία των ΗΠΑ, η Goldman Sachs προβλέπει μια συνολική αρνητική επίπτωση στους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης του ΑΕΠ0,8% το πρώτο τρίμηνο, με θετική επίπτωση 0,3% στο δεύτερο, 0,3%-0,4% στο τρίτο και 0,1% στο τέταρτο τρίμηνο, καθώς ομαλοποιείται η δραστηριότητα. Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας μετριάζονται σε πρόσφατες επιδημίες και επανακάμπτουν στο επόμενο τρίμηνο.
Ποιες αγορές υπεραποδίδουν ποιoι κλάδοι«λυγίζουν»
Οι κατώτερες επιδόσεις εστιάζονται κυρίως σε μετοχές και εμπορεύματα που συνδέονται με την Κίνα, αναφέρει η Goldman Sachs. Για παράδειγμα, ο S&P 500 -με εξαίρεση την «αιμορραγία» των δύο τελευταίων συνεδριάσεων- εμφανίζει κέρδη 3,6% από τις αρχές ετου έτους, κάτι που δεν ισχύει για τον MSCI China και το αργό πετρέλαιο, που καταγράφει απώλειες πάνω από 11%. Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες αποδεικνύονται πιο ανθετικές από ό,τι οι αερομεταφορείς Ασίας-Ειρηνικού, καθώς μόλις το 6% των εσόδων τους προέρχεται από δρομολόγια Ασίας-Ειρηνικού και 1% από Κίνα.
Παρά τις χαμηλές επιδόσεις των εταιρειών αυτοκινήτων και ανταλλακτικών καθώς και των μετοχών του ενεργειακού κλάδου, ακόμη πιο ευάλωτες είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας, εξαιτίας των κρουσμάτων κοροναϊού σε διάφορα κρουαζιερόπλοια. «Κλάδοι όπως αεροπορικές, εταιρείες θαλάσσιου τουρισμού και καζίνο επηρεάζονται αρνητικά από το ξέσπασμα μιας επιδημίας, αντικατοπτρίζοντας τη μειωμένη διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια και ψυχαγωγία, καθώς και για επισκέψεις σε εστιατόρια και εμπορικά κέντρα», αναφέρει η Goldman.
Mε βάση την ανάλυση πέντε προηγούμενων επιδημιών, τα αμερικανικά κρατικά ομόλογα ξεχωρίζουν σε επιδόσεις έναντι του S&P 500 κατά την έναρξη της επιδημίας. Οι αμερικανικές μετοχές ανακτούν τη δυναμική τους και ξεπερνούν σε απόδοη τα ομόλογα τους 3-6 επόμενους μήνες. naftemporiki.gr
H αμερικανική επενδυτική τράπεζα βασίζει τις εκτιμήσεις της έχοντας ως σημείο αναφοράς την επιδημία SARS το 2002-2003, αν και σημειώνει ότι έκτοτε έχει αλλάξει και το μέγεθος αλλά και η διάρθρωση της κινεζικής οικονομίας. «Ο αντίκτυπος στην παγκόσμια ανάπτυξη θα εξαρτηθεί από τη σοβαρότητα της επιδημίας. Σε ένα ήπιο σενάριο, στο οποίο επιβραδύνονται σημαντικά τα νέα κρούσματα έως τα τέλη του πρώτου τριμήνου, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα επανέλθουν στις αρχικές, βασικές προβλέψεις έως τα τέλη του έτους. Σε ένα όμως πιο σοβαρό σενάριο, στο οποίο τα κρούσματα συνεχίζουν να αυξάνονται και στο δεύτερο τρίμηνο, η ανάκαμψη θα αρχίσει αργότερα και ο αντίκτυπος στην παγκόσμια οικονομία θα είναι μεγαλύτερος», υπογραμμίζει η Goldman Sachs στην έκθεσή της. Με βάση το ήπιο σενάριο, η επιδημία θα αφαιρέσει 0,15% από τους ρυθμούς ανάπτυξης του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2020 και 0,3% στο σοβαρό σενάριο. Για την Κίνα, ο αντίκτυπος είναι μεγαλύτερος, χάνοντας 0,4% της αναπτυξιακής δυναμικής για το 2020 και 1% στο σοβαρό σενάριο, εκτιμά η Goldman.
«Εάν τα κρούσματα συνεχίζουν να αυξάνονται σημαντικά στο δεύτερο τρίμηνο σε παγκόσμια βάση και η επιστροφή των Κινέζων εργατών στα εργοστάσια γίνει με πολύ αργούς ρυθμούς, τότε η ανάκαμψη θα αρχίσει αργότερα, θα προκληθούν προβλήματα σε περισσότερες εφοδιαστικές αλυσίδες και ο αντίκτυπος στην παγκόσμια ανάπτυξη θα είναι μεγαλύτερος», σημειώνει η Goldman στην έκθεσή της. Οι αρχές πιθανότατα θα προχωρήσουν σε περαιτέρω χαλάρωση της πολιτικής, ώστε να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο της επιδημίας.
Για την οικονομία των ΗΠΑ, η Goldman Sachs προβλέπει μια συνολική αρνητική επίπτωση στους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης του ΑΕΠ0,8% το πρώτο τρίμηνο, με θετική επίπτωση 0,3% στο δεύτερο, 0,3%-0,4% στο τρίτο και 0,1% στο τέταρτο τρίμηνο, καθώς ομαλοποιείται η δραστηριότητα. Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αμερικανικής οικονομίας μετριάζονται σε πρόσφατες επιδημίες και επανακάμπτουν στο επόμενο τρίμηνο.
Ποιες αγορές υπεραποδίδουν ποιoι κλάδοι«λυγίζουν»
Οι κατώτερες επιδόσεις εστιάζονται κυρίως σε μετοχές και εμπορεύματα που συνδέονται με την Κίνα, αναφέρει η Goldman Sachs. Για παράδειγμα, ο S&P 500 -με εξαίρεση την «αιμορραγία» των δύο τελευταίων συνεδριάσεων- εμφανίζει κέρδη 3,6% από τις αρχές ετου έτους, κάτι που δεν ισχύει για τον MSCI China και το αργό πετρέλαιο, που καταγράφει απώλειες πάνω από 11%. Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες αποδεικνύονται πιο ανθετικές από ό,τι οι αερομεταφορείς Ασίας-Ειρηνικού, καθώς μόλις το 6% των εσόδων τους προέρχεται από δρομολόγια Ασίας-Ειρηνικού και 1% από Κίνα.
Παρά τις χαμηλές επιδόσεις των εταιρειών αυτοκινήτων και ανταλλακτικών καθώς και των μετοχών του ενεργειακού κλάδου, ακόμη πιο ευάλωτες είναι οι εταιρείες κρουαζιέρας, εξαιτίας των κρουσμάτων κοροναϊού σε διάφορα κρουαζιερόπλοια. «Κλάδοι όπως αεροπορικές, εταιρείες θαλάσσιου τουρισμού και καζίνο επηρεάζονται αρνητικά από το ξέσπασμα μιας επιδημίας, αντικατοπτρίζοντας τη μειωμένη διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια και ψυχαγωγία, καθώς και για επισκέψεις σε εστιατόρια και εμπορικά κέντρα», αναφέρει η Goldman.
Mε βάση την ανάλυση πέντε προηγούμενων επιδημιών, τα αμερικανικά κρατικά ομόλογα ξεχωρίζουν σε επιδόσεις έναντι του S&P 500 κατά την έναρξη της επιδημίας. Οι αμερικανικές μετοχές ανακτούν τη δυναμική τους και ξεπερνούν σε απόδοη τα ομόλογα τους 3-6 επόμενους μήνες. naftemporiki.gr
Comments