Η ιδέα ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι "πιο υγιεινά" από τα κανονικά τσιγάρα προκάλεσε την ραγδαία ενίσχυση μιας βιομηχανίας
δισεκατομμυρίων ευρώ. Η φαντασία του κοινού στην εποχή της πληροφορίας επέτρεψε την ταχεία διαβίβαση δεδομένων, ακόμη και αν αυτά τα δεδομένα ήταν ανακριβή ή και ψευδή.Από αυτό το φθινόπωρο, σχεδόν το 20% των μαθητών γυμνασίου και λυκείου στις ΗΠΑ έχει δοκιμάσει ηλεκτρονικό τσιγάρο. Η βιομηχανία των ηλεκτρονικών τσιγάρων στηριζόταν μέχρι πρότινος στην έλλειψη αξιόπιστης έρευνας και όχι σε πλεόνασμα τίμιων ερευνών.
Η "μειωμένη συγκέντρωση τοξικών ουσιών" σε ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν αναιρεί τις επιβλαβείς επιδράσεις του καπνίσματος. Στην καλύτερη περίπτωση, θα μπορούσε ίσως να τις μειώσει.
Ο εθισμός των καπνιστών απλά άλλαξε… στόχο. «Μεταβίβασαν» την επιθυμία τους για κάπνισμα σε μια άλλη "συσκευή", ή, χειρότερα, δημιουργήθηκε μια εντελώς νέα κατηγορία καπνιστών (ακόμα και νέων καπνιστών, οι οποίοι δεν είχαν δοκιμάσει ποτέ πριν το κανονικό τσιγάρο) που ξεγελάστηκε από τις διάφορες γεύσεις σε ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο.
Μετά από πιέσεις, η εταιρεία Juul, η οποία ελέγχει το 70% της αγοράς ηλεκτρονικού τσιγάρου στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να πωλεί τα περισσότερα αρωματισμένα έλαια καπνού στα καταστήματα λιανικής πώλησης, επαληθεύοντας την πρόθεση του αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για το κάπνισμα στην εφηβική ηλικία. Η Juul Labs ανακοίνωσε ότι επενδύει 30 εκατομμύρια δολάρια στην ανεξάρτητη επιστημονική έρευνα για να αντιμετωπίσει αυτό το θέμα (η διαφάνεια σχετικά με τις μελέτες και τους εμπλεκόμενους σε αυτές ερευνητές θα αποτελέσει φυσικά και πάλι πεδίο αντιπαράθεσης, αφού οι εταιρείες που χρηματοδοτούν επιστημονικές έρευνες σπανίως ενδιαφέρονται για το κοινό καλό). Αυτή η κίνηση της Juul είναι αντίστοιχη με εκείνη της Nestle, που ξεκινάει μια «σταυροφορία» κατά της ζάχαρης για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας των νέων.
δισεκατομμυρίων ευρώ. Η φαντασία του κοινού στην εποχή της πληροφορίας επέτρεψε την ταχεία διαβίβαση δεδομένων, ακόμη και αν αυτά τα δεδομένα ήταν ανακριβή ή και ψευδή.Από αυτό το φθινόπωρο, σχεδόν το 20% των μαθητών γυμνασίου και λυκείου στις ΗΠΑ έχει δοκιμάσει ηλεκτρονικό τσιγάρο. Η βιομηχανία των ηλεκτρονικών τσιγάρων στηριζόταν μέχρι πρότινος στην έλλειψη αξιόπιστης έρευνας και όχι σε πλεόνασμα τίμιων ερευνών.
Η "μειωμένη συγκέντρωση τοξικών ουσιών" σε ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν αναιρεί τις επιβλαβείς επιδράσεις του καπνίσματος. Στην καλύτερη περίπτωση, θα μπορούσε ίσως να τις μειώσει.
Ο εθισμός των καπνιστών απλά άλλαξε… στόχο. «Μεταβίβασαν» την επιθυμία τους για κάπνισμα σε μια άλλη "συσκευή", ή, χειρότερα, δημιουργήθηκε μια εντελώς νέα κατηγορία καπνιστών (ακόμα και νέων καπνιστών, οι οποίοι δεν είχαν δοκιμάσει ποτέ πριν το κανονικό τσιγάρο) που ξεγελάστηκε από τις διάφορες γεύσεις σε ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο.
Μετά από πιέσεις, η εταιρεία Juul, η οποία ελέγχει το 70% της αγοράς ηλεκτρονικού τσιγάρου στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να πωλεί τα περισσότερα αρωματισμένα έλαια καπνού στα καταστήματα λιανικής πώλησης, επαληθεύοντας την πρόθεση του αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) να αυστηροποιήσει τους κανονισμούς για το κάπνισμα στην εφηβική ηλικία. Η Juul Labs ανακοίνωσε ότι επενδύει 30 εκατομμύρια δολάρια στην ανεξάρτητη επιστημονική έρευνα για να αντιμετωπίσει αυτό το θέμα (η διαφάνεια σχετικά με τις μελέτες και τους εμπλεκόμενους σε αυτές ερευνητές θα αποτελέσει φυσικά και πάλι πεδίο αντιπαράθεσης, αφού οι εταιρείες που χρηματοδοτούν επιστημονικές έρευνες σπανίως ενδιαφέρονται για το κοινό καλό). Αυτή η κίνηση της Juul είναι αντίστοιχη με εκείνη της Nestle, που ξεκινάει μια «σταυροφορία» κατά της ζάχαρης για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας των νέων.
Comments