Διαλέγοντας ένα προϊόν από το διαδραστικό ράφι σχετικές πληροφορίες για την τιμή, τον τρόπο χρήσης, τα διατροφικά στοιχεία, προτάσεις συνδυαστικών αγορών, μέχρι και το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα παραγωγής του, προβάλλονται σε μεγάλες οθόνες
Στο πολύ κοντινό μέλλον η καταναλωτική εμπειρία εντός των φυσικών καταστημάτων θα είναι εμπλουτισμένη με στοιχεία από το ψηφιακό περιβάλλον. Το μοντέλο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν πλέον από τα e-shops, όταν επιλέγοντας ένα προϊόν έχουν απευθείας πρόσβαση σε πλήθος σχετικών πληροφοριών, λαμβάνοντας επιπλέον προτάσεις για συνδυαστικές αγορές και προσφορές, θα μπορεί να λειτουργεί και μέσα στον φυσικό χώρο του κάθε καταστήματος.
Ήδη στο Μιλάνο και στο πλαίσιο της Expo 2015 -της παγκόσμιας εμπορικής έκθεσης που διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια σε διαφορετική πόλη και φέτος είναι αφιερωμένη στην παραγωγή και διαχείριση των τροφίμων, λειτουργεί το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Εκεί όλα τα προϊόντα είναι τοποθετημένα σε διαδραστικά ράφια. Μόλις ο καταναλωτής σηκώσει μια συσκευασία, ένα μπουκάλι, ένα φρούτο ή οτιδήποτε άλλο, σχετικές πληροφορίες προβάλλονται στις οθόνες που είναι τοποθετημένες ακριβώς από πάνω.
Η τιμή, ο τρόπος χρήσης, προτάσεις συνδυαστικών αγορών, αναλυτικές πληροφορίες για τη διατροφική αξία (θερμίδες, λιπαρά κ.α.), όπως και στοιχεία για το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα παραγωγής του κάθε προϊόντος, είναι άμεσα ορατά στον πελάτη.
Το συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ δέχεται καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές. Καταλαμβάνει περίπου 2.500 τετραγωνικά μέτρα και διαθέτει ως επί το πλείστον ιταλικά προϊόντα. Ανήκει στην Coop, τη μεγαλύτερη, συνεταιριστική αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ιταλία. Την εταιρεία διαχειρίζονται 115 ενώσεις καταναλωτών. Σύμφωνα με στοιχεία από τη Wikipedia, η Coop διαθέτει 1.444 καταστήματα και απασχολεί περισσότερους από 56.000 εργαζόμενους.
Στα άμεσα σχέδια της Coop, αμέσως μετά το τέλος της Expo 2015 τον Οκτώβριο, είναι η προώθηση της σχετικής τεχνολογίας σε κάποια από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ που διαχειρίζεται σε όλη την Ιταλία. Μεταξύ των άλλων καινοτομιών που έχουν υιοθετηθεί προς επίδειξη, είναι η χρήση ρομποτικών βραχιόνων για την παρασκευή και το σερβίρισμα χυμών, όπως και πλήρως αυτοματοποιημένα ταμεία. Η συγκεκριμένη λύση διαδραστικών ραφιών βασίζεται στην τεχνολογία των αισθητήρων Kinect της Microsoft, από το Xbox One, μέσω των οποίων ανιχνεύεται το κάθε σημείο πώλησης. Έτσι, μόλις ο καταναλωτής σηκώσει ένα προϊόν η κίνησή του γίνεται αντιληπτή και οι πληροφορίες που το συνοδεύουν προβάλλονται στην οθόνη. Η υποστήριξη της υποδομής δικτύου παρέχεται από τη Cisco, η οποία τρέχει στο πλαίσιο της Expo 2015 ένα γιγαντιαίο πρότζεκτ διασύνδεσης, έχοντας ουσιαστικά μεταμορφώσει τον χώρο της έκθεσης στο Μιλάνο – έκτασης περίπου ενάμιση τετραγωνικού χιλιομέτρου - σε μια πρότυπη έξυπνη πόλη, όπου όλες οι ψηφιακές λειτουργίες καλύπτονται μέσω IP συνδέσεων.
Παρόμοια λύση για τον μετασχηματισμό της καταναλωτικής εμπειρίας, επίσης με τη χρήση του Kinect της Microsoft, παρουσίασε πρόσφατα στη χώρα μας η Atcom. Μάλιστα, από τις αρχές του 2016 αναμένεται να υλοποιηθούν οι πρώτες εγκαταστάσεις εντός ελληνικών καταστημάτων.protothema.gr
Στο πολύ κοντινό μέλλον η καταναλωτική εμπειρία εντός των φυσικών καταστημάτων θα είναι εμπλουτισμένη με στοιχεία από το ψηφιακό περιβάλλον. Το μοντέλο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν πλέον από τα e-shops, όταν επιλέγοντας ένα προϊόν έχουν απευθείας πρόσβαση σε πλήθος σχετικών πληροφοριών, λαμβάνοντας επιπλέον προτάσεις για συνδυαστικές αγορές και προσφορές, θα μπορεί να λειτουργεί και μέσα στον φυσικό χώρο του κάθε καταστήματος.
Ήδη στο Μιλάνο και στο πλαίσιο της Expo 2015 -της παγκόσμιας εμπορικής έκθεσης που διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια σε διαφορετική πόλη και φέτος είναι αφιερωμένη στην παραγωγή και διαχείριση των τροφίμων, λειτουργεί το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Εκεί όλα τα προϊόντα είναι τοποθετημένα σε διαδραστικά ράφια. Μόλις ο καταναλωτής σηκώσει μια συσκευασία, ένα μπουκάλι, ένα φρούτο ή οτιδήποτε άλλο, σχετικές πληροφορίες προβάλλονται στις οθόνες που είναι τοποθετημένες ακριβώς από πάνω.
Η τιμή, ο τρόπος χρήσης, προτάσεις συνδυαστικών αγορών, αναλυτικές πληροφορίες για τη διατροφική αξία (θερμίδες, λιπαρά κ.α.), όπως και στοιχεία για το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα παραγωγής του κάθε προϊόντος, είναι άμεσα ορατά στον πελάτη.
Το συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ δέχεται καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές. Καταλαμβάνει περίπου 2.500 τετραγωνικά μέτρα και διαθέτει ως επί το πλείστον ιταλικά προϊόντα. Ανήκει στην Coop, τη μεγαλύτερη, συνεταιριστική αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ιταλία. Την εταιρεία διαχειρίζονται 115 ενώσεις καταναλωτών. Σύμφωνα με στοιχεία από τη Wikipedia, η Coop διαθέτει 1.444 καταστήματα και απασχολεί περισσότερους από 56.000 εργαζόμενους.
Στα άμεσα σχέδια της Coop, αμέσως μετά το τέλος της Expo 2015 τον Οκτώβριο, είναι η προώθηση της σχετικής τεχνολογίας σε κάποια από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ που διαχειρίζεται σε όλη την Ιταλία. Μεταξύ των άλλων καινοτομιών που έχουν υιοθετηθεί προς επίδειξη, είναι η χρήση ρομποτικών βραχιόνων για την παρασκευή και το σερβίρισμα χυμών, όπως και πλήρως αυτοματοποιημένα ταμεία. Η συγκεκριμένη λύση διαδραστικών ραφιών βασίζεται στην τεχνολογία των αισθητήρων Kinect της Microsoft, από το Xbox One, μέσω των οποίων ανιχνεύεται το κάθε σημείο πώλησης. Έτσι, μόλις ο καταναλωτής σηκώσει ένα προϊόν η κίνησή του γίνεται αντιληπτή και οι πληροφορίες που το συνοδεύουν προβάλλονται στην οθόνη. Η υποστήριξη της υποδομής δικτύου παρέχεται από τη Cisco, η οποία τρέχει στο πλαίσιο της Expo 2015 ένα γιγαντιαίο πρότζεκτ διασύνδεσης, έχοντας ουσιαστικά μεταμορφώσει τον χώρο της έκθεσης στο Μιλάνο – έκτασης περίπου ενάμιση τετραγωνικού χιλιομέτρου - σε μια πρότυπη έξυπνη πόλη, όπου όλες οι ψηφιακές λειτουργίες καλύπτονται μέσω IP συνδέσεων.
Παρόμοια λύση για τον μετασχηματισμό της καταναλωτικής εμπειρίας, επίσης με τη χρήση του Kinect της Microsoft, παρουσίασε πρόσφατα στη χώρα μας η Atcom. Μάλιστα, από τις αρχές του 2016 αναμένεται να υλοποιηθούν οι πρώτες εγκαταστάσεις εντός ελληνικών καταστημάτων.protothema.gr
Comments