Στις μέρες μας που το ταμείον είναι μείον, ο κόσμος στρέφεται στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου λόγω του πολύ... μικρότερου κόστος σε σύγκριση με τα καινούργια.. Η αγορά ενός μεταχειρισμένου όμως απαιτεί πολύ προσοχή. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πωλητές, προσπαθούν να κρύψουν στοιχεία που θα μπορούσαν να μειώσουν την αξία του αυτοκινήτου τους.
Ένα από αυτά είναι η απόκρυψη των πραγματικών χιλιομέτρων που έχει διανύσει ένα αυτοκίνητο. Έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περισσότερο αλλά και κάποιοι ιδιώτες παρόλο που είναι παράνομο προβαίνουν στο "πείραγμα" του οδομέτρου, ώστε να εμφανίζονται αρκετά ή πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα πραγματικά. Έτσι προσδοκούν πώληση σε καλύτερη τιμή.
Το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στη χώρα μας. Σύμφωνα με τον αμερικάνικο οργανισμό National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), περισσότερα από 450.000 οχήματα πωλούνται με αλλαγμένες χιλιομετρικές ενδείξεις στα οδόμετρα τους στις ΗΠΑ.
Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν σαν υποψήφιοι αγοραστές; Εμείς, στο carbloggergr ψάξαμε πολύ το θέμα και σας παρουσιάζουμε όλους τους δυνατούς ελέγχους που μπορούν να γίνουν.
Πρώτο και κυριότερο, να είμαστε υποψιασμένοι. Να κάνουμε ελέγχους που θα μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε το αληθές ή όχι της ένδειξης ενός οδομέτρου.
Υπάρχουν δυο τρόποι ελέγχων: Οι άμεσοι και οι έμμεσοι.
Οι άμεσοι έλεγχοι -ο εξής ένας- αφορά στη σύνδεση του εγκεφάλου του αυτοκινήτου με διαγνωστικό μηχάνημα. Αρκετά αυτοκίνητα έχουν καταγεγραμμένα στην κεντρική μονάδα διαχείρισης τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν διανύσει ανεξάρτητα από την ένδειξη του οδομέτρου.
- κάποια αυτοκίνητα αν έχουν πειραχτεί βγάζουν κάποια ένδειξη στο διαγνωστικό
- σε κάποια αυτοκίνητα υπάρχουν πολλοί εγκέφαλοι ή σημεία που φυλάσσονται τα χλμ.
Συνήθως αλλάζεται μόνο του οδομέτρου.
Ωστόσο, σε πολλά αυτοκίνητα (όπως τα Opel), δεν γίνεται τέτοια καταγραφή στην κεντρική μονάδα , οπότε δεν μπορούμε να μάθουμε με αυτό τον τρόπο την αλήθεια.
Οι έμμεσοι έλεγχοι μπορούν να γίνουν από εμάς τους ίδιους. Παρακάτω θα αναφέρουμε ενδείξεις που συνηγορούν στο γεγονός ότι έχουν αλλαχτεί τα χιλιόμετρα σε ένα οδόμετρο.
το βιβλίο συντήρησης "χάθηκε" ή είναι πολύ ομοιόμορφο σαν να συμπληρώθηκε σε μία μέρα...
αν υπάρχει, συγκρίνουμε τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που αναγράφονται στο βιβλίο συντήρησης με αυτά του οδομέτρου.
Αν το όχημα έχει οδόμετρο με αναλογικά νούμερα, ελέγχουμε πόσο καλά στοιχισμένα είναι οι αριθμοί για τις δεκάδες και τις εκατοντάδες χιλιόμετρα. Αν δεν είναι, υπάρχει υποψία αλλαγής της ένδειξης φθορές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε σημεία που χρησιμοποιούνται από τον οδηγό περισσότερο όπως τιμόνι, κάθισμα, χειρόφρενο, μοκέτα-πατάκια, πεντάλια, διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων που δεν ταιριάζει με τα αναγραφέντα χιλιόμετρα.
Ένα από αυτά είναι η απόκρυψη των πραγματικών χιλιομέτρων που έχει διανύσει ένα αυτοκίνητο. Έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περισσότερο αλλά και κάποιοι ιδιώτες παρόλο που είναι παράνομο προβαίνουν στο "πείραγμα" του οδομέτρου, ώστε να εμφανίζονται αρκετά ή πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα πραγματικά. Έτσι προσδοκούν πώληση σε καλύτερη τιμή.
Το φαινόμενο δεν παρατηρείται μόνο στη χώρα μας. Σύμφωνα με τον αμερικάνικο οργανισμό National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), περισσότερα από 450.000 οχήματα πωλούνται με αλλαγμένες χιλιομετρικές ενδείξεις στα οδόμετρα τους στις ΗΠΑ.
Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν σαν υποψήφιοι αγοραστές; Εμείς, στο carbloggergr ψάξαμε πολύ το θέμα και σας παρουσιάζουμε όλους τους δυνατούς ελέγχους που μπορούν να γίνουν.
Πρώτο και κυριότερο, να είμαστε υποψιασμένοι. Να κάνουμε ελέγχους που θα μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε το αληθές ή όχι της ένδειξης ενός οδομέτρου.
Υπάρχουν δυο τρόποι ελέγχων: Οι άμεσοι και οι έμμεσοι.
Οι άμεσοι έλεγχοι -ο εξής ένας- αφορά στη σύνδεση του εγκεφάλου του αυτοκινήτου με διαγνωστικό μηχάνημα. Αρκετά αυτοκίνητα έχουν καταγεγραμμένα στην κεντρική μονάδα διαχείρισης τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν διανύσει ανεξάρτητα από την ένδειξη του οδομέτρου.
- κάποια αυτοκίνητα αν έχουν πειραχτεί βγάζουν κάποια ένδειξη στο διαγνωστικό
- σε κάποια αυτοκίνητα υπάρχουν πολλοί εγκέφαλοι ή σημεία που φυλάσσονται τα χλμ.
Συνήθως αλλάζεται μόνο του οδομέτρου.
Ωστόσο, σε πολλά αυτοκίνητα (όπως τα Opel), δεν γίνεται τέτοια καταγραφή στην κεντρική μονάδα , οπότε δεν μπορούμε να μάθουμε με αυτό τον τρόπο την αλήθεια.
Οι έμμεσοι έλεγχοι μπορούν να γίνουν από εμάς τους ίδιους. Παρακάτω θα αναφέρουμε ενδείξεις που συνηγορούν στο γεγονός ότι έχουν αλλαχτεί τα χιλιόμετρα σε ένα οδόμετρο.
το βιβλίο συντήρησης "χάθηκε" ή είναι πολύ ομοιόμορφο σαν να συμπληρώθηκε σε μία μέρα...
αν υπάρχει, συγκρίνουμε τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που αναγράφονται στο βιβλίο συντήρησης με αυτά του οδομέτρου.
Αν το όχημα έχει οδόμετρο με αναλογικά νούμερα, ελέγχουμε πόσο καλά στοιχισμένα είναι οι αριθμοί για τις δεκάδες και τις εκατοντάδες χιλιόμετρα. Αν δεν είναι, υπάρχει υποψία αλλαγής της ένδειξης φθορές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε σημεία που χρησιμοποιούνται από τον οδηγό περισσότερο όπως τιμόνι, κάθισμα, χειρόφρενο, μοκέτα-πατάκια, πεντάλια, διακόπτες ηλεκτρικών παραθύρων που δεν ταιριάζει με τα αναγραφέντα χιλιόμετρα.
Φθορά στο τιμόνι
Πεντάλ συμπλέκτη σε αυτοκίνητο με 120.000 χλμ όπου έχει φθαρεί η άκρη και φαίνεται το μέταλλο(1). Επίσης στο πεντάλ του γκαζιού λείπει εντελώς το κάλυμμα (2)
Εικόνα από τιμόνι VW Golf με 200.000 χλμ. Με την πρώτη ματιά δεν φαίνεται κάποια φθορά. Πιο προσεκτικά αν κοιτάξουμε βλέπουμε ότι έχει φαγωθεί το αφρώδες πλαστικό στη γωνία και είναι λείο σε εκείνο το μέρος το τιμόνι.
Δερμάτινο κάθισμα από Lexus με 250.000 χλμ. Το κάθισμα έχει καθίσει από την πολύ χρήση. Ωστόσο μπορεί να έχει προκύψει σε κάποιες άλλες περιπτώσεις και από υπέρβαρο οδηγό.
Φθορά σε κάθισμα
μια άλλη ένδειξη για τα πραγματικά χλμ ενός μεταχειρισμένου είναι οι ημερομηνίες κατασκευής που έχουν τα ελαστικά που φοράει. Με το σκεπτικό ότι ένα ελαστικό κρατάει για 40-50.000 χλμ ή 4 χρόνια, δεν είναι λογικό κάποιος που ισχυρίζεται για ένα αυτοκίνητο ότι έχει 20.000 ή 30.000 χλμ και να μη φοράει τα λάστιχα του κατασκευαστή..αυτό μπορούμε να το διαπιστώσουμε από την ημερομηνία. Αποτελείται από ένα 4ψήφιο νούμερο που βρίσκεται στα πλαινά του ελαστικού. Τα πρώτα 2 ψηφία αφορούν την εβδομάδα κατασκευής και τα άλλα 2 το έτος. Π.χ 0310 σημείνει 3η εβδομάδα του 2010. Συνήθως τα λάστιχα του κατασκευαστή είναι καπου 3 μήνες παλιότερα από την ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
Αναγραφή της ημερομηνίας κατασκευής τυου ελαστικού στα πλαινά τοιχώματα του.
Οδηγούμε το αυτοκίνητο. Στο κιβώτιο ταχυτήτων οι ταχύτητες πρέπει να κουμπώνουν απροβλημάτιστα χωρίς μεταλλικούς ήχους ή δυσκολία. Ο κινητήρας πρέπει να ακούγεται υγιής και να ανταποκρίνεται θετικά στο πάτημα του γκαζιού. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το αυτοκίνητο έχει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στην "πλάτη" του
Υπολογίζουμε τον αναμενόμενο αριθμό των χιλιομέτρων με βάση την ηλικία του αυτοκινήτου και τον μέσο όρο διανυθέντων χιλιομέτρων για έναν τυπικό οδηγό (15.0000 χλμ). Για ένα αυτοκίνητο 5 ετών περιμένουμε να έχει περίπου 75.000 χλμ. Αν η ένδειξη του οδομέτρου είναι πολύ πιο κάτω, τοτε αυτό πρέπει να μας βάλει σε υποψίες.
Αν το αυτοκίνητο είναι αγορασμένο από έμπορο, μπορούμε να βρούμε τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και να τον ρωτήσουμε για το αυτοκίνητο (χιλιόμετρα, κατάσταση τρακαρίσματα). Εάν το έχει πουλήσει στον έμπορο (και όχι να το έχει δώσει προς πώληση) δεν΄έχει λόγο να μην είναι ειλικρινής.
Κάποιες εταιρίες κρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο σε βάσεις δεδομένων πληροφορίες για τα σέρβις που έχουν γίνει στα αυτοκίνητα τους, οπότε μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ελέγξουμε σε μια αντιπροσωπεία τα πραγματικά τους χιλιόμετρα. Τέτοιες εταιρίες είναι η Mazda και δεν δίνει service book, αλλά βάση αριθμού πλαισίου καταχωρούνται οι εργασίες.H VW η Audi δουλεύουν έτσι εδώ και 15 χρόνια πιθανότατα να ισχύει αυτό και για τη Mercedes και την BMW. Ισχύει και για την Toyota τουλάχιστον σε επίπεδο Toyota Ελλάς. Υπάρχει κεντρική βάση δεδομένων και με τον αριθμό πλαισίου φαίνονται τα πάντα για το κάθε αυτοκίνητο.
Αν όλα τα παραπάνω τα ελέγξαμε και είναι εντάξει, πηγαίνουμε το αυτοκίνητο σε έναν μηχανικό της εμπιστοσύνης μας για να κάνει έλεγχο στα μηχανικά μέρη για τυχόν άλλες ενδείξεις.
Αν αποφασίσουμε την αγορά του αυτοκινήτου, βάζουμε τον αγοραστή να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση ότι τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου που δείχνει το οδόμετρο είναι τα πραγματικά.(ιδιώτης) ή ζητάμε να φαίνονται τα χλμ πάνω στο τιμολόγιο (έμπορος) Αν φέρει αντίρρηση, ας ξεχάσουμε καλύτερα αυτό το αυτοκίνητο.
Προσέχουμε την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Αν ο ιδιοκτήτης του (ιδιώτης) το έχει αγοράσει πολύ πρόσφατα, αυτό γενικά είναι ένδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι προβληματικό και θέλει να το ξεφορτωθεί. Κάνουμε μεταβολή και φεύγουμε αμέσως.
Αυτοί είναι οι έλεγχοι που μπορούμε να κάνουμε εμείς οι ίδιοι. Δεν χρειάζεται μηχανολογικές γνώσεις, αρκεί να είμαστε παρατηρητικοί και να ξέρουμε που και τι θα ψάξουμε.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε και το εξής: Δεν είναι απαραίτητα αποτρεπτικό τα πολλά διανυθέντα χιλιόμετρα για ένα αυτοκίνητο.Ένα σωστά συντηρημένο αυτοκίνητο με τα σέρβις του στην ώρα τους και προσεγμένο από έναν ειλικρινή και τίμιο ιδιοκτήτη, είναι πάντα μια καλή αγορά ως μεταχειρισμένο.carblogger.gr
Comments